Poortje open...poortje dicht..?
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
De enige juiste oplossing is om de poortjes uitsluitend te plaatsen voor de perron (rol)trappen. Het geeft wel een enigzinsversmalling van de doorloopruimte in de tunnel maar die is volgens mij breed zat.
Waarom komen de hotemetoten niet tot die conclusie?
Het lijkt wel of men zich blind staart op de eenmaal foutief geplaatste poortjes. In Hoofddorp is de tunnel onder het station ook gewoon toegankelijk en is alleen de opgang naar de perrons geblokkeerd met poortjes. Nu is de situatie in de tunnel in Hoofddorp niet geheel vergelijkbaar want de bussen en fietsers moeten ook ongehinderd doorgang vinden. En Flip ziet nog niet zo snel gebeuren dat de buschauffeurs ook telkens in en uitchecken en dan doorrijden
Flip
Waarom komen de hotemetoten niet tot die conclusie?
Het lijkt wel of men zich blind staart op de eenmaal foutief geplaatste poortjes. In Hoofddorp is de tunnel onder het station ook gewoon toegankelijk en is alleen de opgang naar de perrons geblokkeerd met poortjes. Nu is de situatie in de tunnel in Hoofddorp niet geheel vergelijkbaar want de bussen en fietsers moeten ook ongehinderd doorgang vinden. En Flip ziet nog niet zo snel gebeuren dat de buschauffeurs ook telkens in en uitchecken en dan doorrijden
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s
-
- Gouden forumlid
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 09-05-2014 22:50
Anderzijds, een groot deel der Nederlandse bevolking heeft een OV-chipkaart. Daar kan je toch ook mee in- en weer uitchecken om door bv tunnel Leiden te lopen zonder dat het iets kost. Volgens mij is dat een half uur ?
Dat doe je toch ook als je iemand even naar de trein wilt brengen?
Dus waarom zeer fraudegevoelige "passagepassen" uitgeven ?
Dat doe je toch ook als je iemand even naar de trein wilt brengen?
Dus waarom zeer fraudegevoelige "passagepassen" uitgeven ?
Wie schrijft, die blijft
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
Een groot deel heeft idd een OV chipkaart. Maar minstens een evengroot deel heeft dat niet. De verstokte automobilist zal er niet snel een aan schaffen want hij/zij gaat nooit met het OV of haat het OV.
Daar komt nog bij dat we in een stad als Leiden niet alleen met Nederlanders te maken hebben ook heel veel buitenlanders die hier geen OV chipkaart hebben.
Het openbaar bestuur dient daar rekening mee te houden.
Dan kan ik mij levensgroot iets bij voorstellen dat het gemeentebestuur mordicus tegen het afsluiten van de stationstunnel is. Dat ik ook zijn in hun plaats. Eigenlijk vind ik het nogal dom en kortzichtig van degene die de poortjes op station Leiden zo geplaatst heeft zonder met bovenstaande rekening te houden. En nog kortzichtiger van degene die daar goedkeuring aan heeft gegeven.
Flip
Daar komt nog bij dat we in een stad als Leiden niet alleen met Nederlanders te maken hebben ook heel veel buitenlanders die hier geen OV chipkaart hebben.
Het openbaar bestuur dient daar rekening mee te houden.
Dan kan ik mij levensgroot iets bij voorstellen dat het gemeentebestuur mordicus tegen het afsluiten van de stationstunnel is. Dat ik ook zijn in hun plaats. Eigenlijk vind ik het nogal dom en kortzichtig van degene die de poortjes op station Leiden zo geplaatst heeft zonder met bovenstaande rekening te houden. En nog kortzichtiger van degene die daar goedkeuring aan heeft gegeven.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 13-08-2014 10:57
Hallo,
Vanmorgen (Vrijdag 20-3 ) lees ik in het Leidsch Dagblad dat als NS de poortjes op Leiden CS sluit ,zij een boete van E 1000 per dag krijgen opgelegd ,tot een maximum van E 250.000 .
Als de poortjes toch gesloten worden ,zal de Gemeente die op kosten van NS laten verwijderen.
Ook alternatieve afsluitingen of mogelijkheden zal NS zelf moeten betalen.
Toch wil Leiden nog onderhandelen met NS.
Peter
Vanmorgen (Vrijdag 20-3 ) lees ik in het Leidsch Dagblad dat als NS de poortjes op Leiden CS sluit ,zij een boete van E 1000 per dag krijgen opgelegd ,tot een maximum van E 250.000 .
Als de poortjes toch gesloten worden ,zal de Gemeente die op kosten van NS laten verwijderen.
Ook alternatieve afsluitingen of mogelijkheden zal NS zelf moeten betalen.
Toch wil Leiden nog onderhandelen met NS.
Peter
NS vanaf 1920 tot nu ,vooral materieel en seinwezen.Ex Monteur SW Rtd .
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 13-08-2014 10:57