Aanslag Parijs

Hier de berichten die niets met het spoor of Ov te maken hebben
Plaats reactie
schuurmans
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 247
Lid geworden op: 11-06-2014 19:46

Aanslag Parijs

Bericht door schuurmans » 07-01-2015 16:28

Bij een aanslag op de redactie van het satirische tijdschrift Charlie Hebdo zijn vandaag twaalf doden gevallen en tien mensen, waarvan vijf ernstig, raakten gewond. De aanslag werd gepleegd door drie in het zwart geklede en gemaskerde mannen die met Kalashnikovs in het rondschoten. Zij noemden de slachtoffers voor de executies bij hun voornaam. De daders zijn nog voortvluchtig.

lees verder http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... onen.dhtml

phanter
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 176
Lid geworden op: 23-08-2014 17:47

Bericht door phanter » 07-01-2015 18:58

Verschrikkelijk :cry:

Eigenlijk moesten alle kranten in de hele wereld alle cartoons van die uitgeverij
moeten publiceren als solidariteit en om te laten zien dat de vrije wereld niet wijkt voor deze terreur :!:

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 07-01-2015 20:04

Noordwest Europa heeft een lange geschiedenis doorgemaakt welke geleid heeft tot de vrijheid die wij nu kennen.
Vrijheid van meningsuiting, vrijheid van geloofsbeleving.
Deze vrijheden bestonden tot in de 16e en begin 17e eeuw niet. Door het overwinnen van de doctrine van de macht van de kerk gedurende een ongeveer 100 jaar durende opstand of oorlog ontstond een tijdperk die de verlichting genoemd werd. Dit tijdperk duurde van rond 1650 tot aan de Franse revolutie. In deze periode kregen de denkers van die tijd eindelijk de ruimte om wat zij vermoedden ook werkelijk te bewijzen. Dit is o.a zichtbaar in de schilderkunst waarin door rijke nieuwe opdrachtgevers geëxperimenteerd kon worden en zo perfect geschilderde werken tot stand kwamen. Hetzelfde geldt ook voor de ontwikkeling van de muziek. Welnu onze geschiedenis en daarmee ontwikkelde cultuur wordt niet erkent door door de vaak analfabetische volkeren op de dertigste breedtegraad van het noordelijk halfrond. Zij kennen slechts één waarheid en die staat in het heilige schrift. Gelijk als de enige waarheid uit het heilige schrift van de Christenen van voor de verlichting.

Door de moderne technologie komt er dus in die culturen een voor hun bedreigende werkelijkheid. Een aantasting van hun religie die vooral afkomstig is van de vrije noordwestelijke mogendheden. ( Amerika behoort daar ook toe vanwege de grote meerderheid van uit Europa afkomstige bevolking).
Machthebbers profiteren van de situatie en proberen zo een almacht voor zichzelf te crëeren door via internet en sateliet TV dat deel van de Europese bevolking afkomstig uit de Arabische wereld te beïnvloeden. de enige waarheid te verkondigen en alles wat niet in hun idiologie meegaat ter dood veroordelen. Dit is zo ongeveer mijn gedachte over het ontstaan van de steeds groter wordende kloof tussen Islam en de vrije wereld.
Het doorbreken ervan is vreselijk moeilijk zo niet onmogelijk. Nationaal en internationaal zal dit dus duidelijk moeten worden om meer begrip voor elkaar te krijgen. Edoch de wereldpolitiek ziet steeds weer kansen om door financiële belangen gedreven het wederzijds begrip weer teniet te doen waardoor de kloof blijvend groter wordt.
Probeer hier maar eens een oplossing voor te vinden.
Onze media zijn vrij, maar niet vrij van verantwoordelijkheid. Misschien is het verstandig om voorzichtig te zijn wat je wel en niet publiceert. Cartoons tekenen, hoe juist deze ook moge zijn worden toch verkeerd begrepen door fanatici die hiermee weer brandstof toegedient krijgen voor meer haat tegen de vrije westerse wereld. Agressief blaten van politici met het doel electorale winst geeft ook slechts olie op het vuur en brengt een dialoog ook niet dichterbij. Eveneens als overdreven politieke correctheid door thee te drinken en geen eisen durven stellen aan mensen die zich niet willen aanpassen aan de maatschappij waarin zij leven lossen het probleem niet op.

Ik denk dat het zeer belangrijk is om de toekomstige generatie inwoners met Arabische achtergrond via gedegen scholing het onderscheid kunnen laten maken tussen de werkelijkheid waarin zij wonen en de schijnwerkelijkheid die door Islamitische machtwellustelingen op hun afgevuurd wordt. Het wordt echt tijd dat ook in de Islamitische wereld een soort verlichting ontwikkelt. Al zal ik het eindresultaat niet meemaken.
Ik vrees dat er nog heel veel slachtoffers door terreur zullen vallen.

Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Twente
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 174
Lid geworden op: 02-08-2014 09:42

Bericht door Twente » 08-01-2015 07:41

Mooie post Flip

mcnwim
Beheerder
Berichten: 742
Lid geworden op: 04-05-2014 13:37

Bericht door mcnwim » 08-01-2015 19:35

Ik moet eerlijk bekennen, in het verleden had ik wat bedenkingen tegen Aboutabeb
Maar wat ie vooral vanavond (0801) weer na de manifestatie op bij 1V verkondigde komt mij eerlijk en overtuigend over

Moslims kom tegen deze waanzin in opstand en laat je stem horen :!:

Kijk, als dat maar vaak genoeg gezegd wordt door prominente moslims (ook in de moskee)zal dat onze samenleving goed doen .

Plaats reactie