Energielabel: Geldklopperij !

Hier de berichten die niets met het spoor of Ov te maken hebben
Plaats reactie
Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Energielabel: Geldklopperij !

Bericht door Remkraan » 09-01-2015 12:32

Energielabel: Geldklopperij

Ik had er al zijdelings over gehoord, vanochtend een grote envelope van het ministerie in de bus over de aanvraag energielabel.
Iedereen krijgt hier mee te maken, als huurder, verhuurder en woningeigenaar.

Maar wat blijkt nu, je moet zelf alle gegevens gaan aanleveren en dit wordt dan door eens zeer deskundige en onafhankelijke deskundige ( op afstand) beoordeeld.
Deze deskundige gaat hiervoor enkele tientallen Euros in rekening brengen !!
Kijk, over geldklopperij gesproken, hier gaan weer enkele personen heel rijk aan worden.
Fijntjes staat er nog bij dat als je geen energielabel hebt bij bv verkoop woning, dit een boete kan opleveren van Euro 400,00.......

Er zijn miljoenen huishoudens / huizen in Nederland, dus ik ga mij maar snel aanmelden als deskundige !
Wie schrijft, die blijft

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 09-01-2015 17:33

Iets anders dan geldklopperij kan ik er ook niet van maken.
Onderzoek bij de makelaars wijst uit dat bij de verkoop van een huis het helemaal niet belangrijk is of er wel of geen energielabel bij zit.
Bouwjaar, bouwstijl,lokatie en staat van onderhoud zijn belangrijk.
Men accepteert dus kennelijk dat bij een oud huis ook een hogere energierekening hoort of men gaat zelf investeren in isolatie of dingt van de prijs af.
Hoe betrouwbaar zijn de gegeven die door bewonders zelf opgegeven worden? Als de bewoner eertijds zelf aan het klusssen is geweest voor woningisolatie zegt dat helemaal niets om de kwaliteit van de isolatie.
In sommige gevallen is de bewonder slechter af met dan zonder isolatie door een slechte vochtregulering wat weer bij oude woningen een rol kan gaan spelen. Ook moet meegewogen worden in hoeverre geprofiteerd wordt van de warmte van de buren of het nadeel van een hoek of vrijstaande woning. Nee! ook ik heb weinig vertrouwen in het nut van zo'n label. Bovendien zegt dat op termijn ook weer niets als ik kijk naar de labels van b.v witgoed. Zonder dat er iets veranderd is is een groen labelvan 10 jaar terug niet veel meer waard dan een geel label van nu.

Ik wou dat de politici nu eens geselecteerd werden op basis ook werkelijk verstand te hebben van hun departement. Meestal is dat ver te zoeken.

Misschien moet ik ook politicus worden?
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 09-01-2015 19:44

Ook al vul je alles keurig en naar waarheid in:

- HR+++ Dubbelglas
- zonnenpanelen aanwezig
- spouwmuur isolatie
- zeer zuinige combieketel
- dakisolatie
- vloerisolatie

Volgens deze gegevens heeft mijn woning het A-label

Alleen er wordt nergens meegerekend dat het ongelofelijk tocht onder zowel de voor- als achterdeur !! Zodat ik moet stoken als een zotte, heb zelfs elektrische kacheltjes aan........

Hieruit blijkt wel de ongelofelijke onzin van zo'n label is, er wordt gevraagd en gekeken naar een aantal zaken, maar hoe het werkelijk is in de woning wordt niet meegenomen.
Wie schrijft, die blijft

popeye
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06-11-2014 16:52

Bericht door popeye » 09-01-2015 19:48

Dat label is weer goed om de zakken te vullen van bepaalde personen
Dit met toestemming van die rare minister Blok waar we over enkele jaren nooit meer iets zullen horen :twisted:

schuurmans
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 247
Lid geworden op: 11-06-2014 19:46

Bericht door schuurmans » 10-01-2015 12:13

Ik denk dat ik maar helemaal niets invul en die 400 euro boete maar op de koop toe neem [URL=http://imgur.com/pevVMaX][IMG]http://i.imgur.

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 10-01-2015 16:00

popeye schreef:Dat label is weer goed om de zakken te vullen van bepaalde personen
Dit met toestemming van die rare minister Blok waar we over enkele jaren nooit meer iets zullen horen :twisted:
Stel je toch eens voor dat die nergens zijn naam aan had kunnen geven.
Dan was het toch een zielig figuur geworden die niets voor het land gepresteerd heeft. Zijn woningwetidee werd ook al door Duyvenstijn de grond in geboord.
Soms moet je medelijden hebben met die nietsnutten.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

phanter
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 176
Lid geworden op: 23-08-2014 17:47

Bericht door phanter » 10-01-2015 16:47

Precies :!:

Weg met die vent en zijn rare regels

kniptang
Moderator
Berichten: 208
Lid geworden op: 30-05-2014 20:19

Bericht door kniptang » 25-01-2015 09:45

Woede om energielabel

door Inge Lengton
DEN HAAG -
De ergernis en woede onder huizenbezitters over het energielabel voor hun woning zijn enorm. Niet alleen verloopt de uitgifte chaotisch, maar vooral worden huizenbezitters geconfronteerd met labels die door de overheid willens en wetens te negatief worden ingeschat.

lees verder op : http://www.telegraaf.nl/binnenland/2359 ... bel__.html

mees
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 112
Lid geworden op: 21-06-2014 17:42

Bericht door mees » 25-01-2015 11:15

Net heb ik even gekeken en ik heb een voorlopig label C :roll:

Maar daar gaan ze dus gewoon D of E van maken ,dit om je te bewegen om
dure invensteringen te doen die je er na een jaar of 20 pas hebt terugverdiend :evil:

Plaats reactie