Grieken gooien kop in de wind

Hier de berichten die niets met het spoor of Ov te maken hebben
Plaats reactie
schuurmans
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 247
Lid geworden op: 11-06-2014 19:46

Grieken gooien kop in de wind

Bericht door schuurmans » 30-01-2015 19:19

BRUSSEL/ATHENE -
De nieuwe Griekse regering wil niets meer te maken hebben met de trojka van EU, IMF en ECB. De Grieken willen evenmin een verlenging van het huidige hulpprogramma, dat eind februari afloopt.
Dat was de boodschap die minister Jeroen Dijsselbloem vandaag in Athene kreeg na een ontmoeting met de nieuwe Griekse premier Alexis Tsipras en minister van Financiën Yanis Varoufakis.
Eurogroep-voorzitter Dijsselbloem liet daarop weten dat beide partijen een oplossing proberen te vinden vóór het huidige programma afloopt. Vanaf maart zijn de Grieken aangewezen op de vrije kapitaalmarkt en daar moeten ze inmiddels een astromische rente betalen, dus dat is ook geen oplossing.

lees verder op http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... ind__.html

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 30-01-2015 22:18

Ik vrees het ergste.
De Grieken hebben een subsidie gekregen van naar ik meen 240 miljard.
Dat is ongeveer de helft van het Nederlandse BNP.
Zonder drastische hervorming kunnen de Grieken dat nooit terug betalen.
Het eerst wat ze zullen moeten doen is een fatsoenlijk belastingstelsel optuigen. Daarna zware sancties heffen op fraude in het overheidsapparaat.
Dat doet de lokale bevolking heel veel pijn maar doen ze het niet dan wordt de pijn alleen maar groter. Niet terug betalen en wel meer loon en meer ambtenaren is een doekje voor het bloeden maar een slecht medicijn. Het vraagt erom dat de Grieken uit de Euro moeten stappen en tegen hoge kosten de Drachme weer invoeren die dan geen cent op de wereldmarkt waard is. Mogelijk gevolgd door hyperinflatie en grote armoede voor de bevolking. Ik denk dan ook dat de Grieken uit onvrede de verkeerde partij hebben gekozen. Zoiets als de Nederlanders doen die uit onvrede op de PVV gaan stemmen met dit verschil dat Nederland er economisch veel beter voor staat.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Ted
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 13-06-2014 20:22

Bericht door Ted » 31-01-2015 19:42

De Spanjaarden hebben ook al genoeg van de bezuinigingen
Straks blijft alleen Nederland nog over met zijn hervormingen :roll:

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 01-02-2015 11:48

En dan na verloop van tijd zijn de Nederlanders het ook zat.
Maar dat zal traditioneel wel heel lang duren. We blijven het beste jongetje van de klas.

De Grieken zullen hun schulden nooit terug kunnen betalen ons begrotingstekort kan alleen na vele decenia terug gewonnen kunnen worden. Investeren in infrastruktuur is de beste investering lees ik in de krant want dat is ook kapitaal dat je vande schuld kunt aftrekken begrijp ik hieruit. Maar wat doe je dan wanneer je al zoveel infrastruktuur hebt als in Nederland?

Best ingewikkeld die economie. Ik ben al blij wanneer ik mijn eigen economie op orde kan houden.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Plaats reactie