3 maal 'rondje om de kerk'
-
- Volwaardig forumlid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 01-08-2014 09:37
3 maal 'rondje om de kerk'
Ik las net online een artikel en gelijk viel mijn oog op nog twee aanverwante artikelen op de Telegraaf.nl. Ik ben zo vrij geweest om ze te knippen en hier op datum te plakken....
zo 29 mrt 2015, 05:30
’Rondje om kerk voorkomt chaos’
door Harry van Gelder
De NS komt steeds meer onder druk om ’het rondje om de kerk’ weer in te voeren. Intern bij de NS zijn geluiden te horen dat alleen dán de reiziger op 1, 2 en 3 kan worden gezet, hetgeen NS-topman Timo Huges eist.
Ook deskundigen en reizigersorganisaties eisen dat de NS zijn conducteurs en machinisten aan vaste trajecten bindt, en niet meer – zoals nu – kriskras door het land laat rijden.
„NS organiseert zijn eigen onbetrouwbaarheid”, zegt lector Logistiek Walter Ploos van Amstel van de Universiteit van Amsterdam. „De spoorwegen moeten hun personeel (een ploeg bij elkaar) aan vaste spoorlijnen binden. En in noodgevallen moet het personeel flexibel kunnen worden ingezet.”
Reizigersorganisaties Rover en Voor een Beter OV zijn het daarmee eens. „De ingewikkelde roosters die nu worden opgesteld voor machinisten en conducteurs leiden tot een olievlekwerking als ergens een trein vertraagd raakt”, zei Rover-woordvoerster Sanne van Galen al vorig jaar. „Machinisten moeten niet over het hele land uitwaaieren. Een eenvoudiger dienststructuur is onmisbaar voor het snel op gang brengen van de treindienst. Dat hebben we vrijdag wel gezien”, zegt een woordvoerder vanVoor een Beter OV.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2386 ... os___.html
ma 30 mrt 2015, 05:30
door Harry van Gelder
Amsterdam - Het invoeren van een rondje om de kerk levert niet alleen de reiziger voordeel op, maar is ook veel goedkoper. Dat zegt directeur Anne Hettinga van Arriva die hiervan ooit een berekening liet maken door de Rotterdamse Erasmus Universiteit.
Volgens Hettinga scheelt het pakweg 200 miljoen per jaar als je conducteurs en machinisten aan vaste trajecten bindt. De NS zegt dat zo’n systeem 60 miljoen per jaar duurder is. „Totale onzin”, zegt Hettinga. „Je kunt met het rondje om de kerk veel efficiënter werken.”
De Tweede Kamer wil dat staatsecretaris Mansveld (Infrastructuur) een onderzoek laat uitvoeren naar het rondje om de kerk. „We vragen de bewindsvrouw deze optie te onderzoeken’’, zegt VVD-kamerlid Betty de Boer. „Nu zorgt het uitwaaieren van machinisten er bij storingen voor dat er onduidelijkheid is waar de machinist ingezet moet worden. Zo’n sneeuwbaleffect van storingen kun je ondervangen met trajecten met een vaste machinist. Ook het CDA, D’66 en PVV voelen voor een onderzoek.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2386 ... er___.html
do 30 apr 2015, 21:53
Kamer wil onderzoek naar 'rondje om de kerk'
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat NS onderzoek gaat doen naar het 'rondje rond de kerk' waarbij treinpersoneel op vaste routes rijdt. Een ruime meerderheid steunde donderdag op de laatste dag voor het meireces hierover een motie van de VVD.
Toen de NS dit in 2000 en 2001 wilden invoeren leidde dit tot een aantal stakingen onder het NS-personeel. Het treinverkeer kwam destijds stil te liggen in het hele land. Volgens de VVD'er Betty de Boer kunnen verstoringen op het spoor gemakkelijker worden opgelost als conducteurs en machinisten op vaste trajecten werken.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2399 ... rk___.html
zo 29 mrt 2015, 05:30
’Rondje om kerk voorkomt chaos’
door Harry van Gelder
De NS komt steeds meer onder druk om ’het rondje om de kerk’ weer in te voeren. Intern bij de NS zijn geluiden te horen dat alleen dán de reiziger op 1, 2 en 3 kan worden gezet, hetgeen NS-topman Timo Huges eist.
Ook deskundigen en reizigersorganisaties eisen dat de NS zijn conducteurs en machinisten aan vaste trajecten bindt, en niet meer – zoals nu – kriskras door het land laat rijden.
„NS organiseert zijn eigen onbetrouwbaarheid”, zegt lector Logistiek Walter Ploos van Amstel van de Universiteit van Amsterdam. „De spoorwegen moeten hun personeel (een ploeg bij elkaar) aan vaste spoorlijnen binden. En in noodgevallen moet het personeel flexibel kunnen worden ingezet.”
Reizigersorganisaties Rover en Voor een Beter OV zijn het daarmee eens. „De ingewikkelde roosters die nu worden opgesteld voor machinisten en conducteurs leiden tot een olievlekwerking als ergens een trein vertraagd raakt”, zei Rover-woordvoerster Sanne van Galen al vorig jaar. „Machinisten moeten niet over het hele land uitwaaieren. Een eenvoudiger dienststructuur is onmisbaar voor het snel op gang brengen van de treindienst. Dat hebben we vrijdag wel gezien”, zegt een woordvoerder vanVoor een Beter OV.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2386 ... os___.html
ma 30 mrt 2015, 05:30
door Harry van Gelder
Amsterdam - Het invoeren van een rondje om de kerk levert niet alleen de reiziger voordeel op, maar is ook veel goedkoper. Dat zegt directeur Anne Hettinga van Arriva die hiervan ooit een berekening liet maken door de Rotterdamse Erasmus Universiteit.
Volgens Hettinga scheelt het pakweg 200 miljoen per jaar als je conducteurs en machinisten aan vaste trajecten bindt. De NS zegt dat zo’n systeem 60 miljoen per jaar duurder is. „Totale onzin”, zegt Hettinga. „Je kunt met het rondje om de kerk veel efficiënter werken.”
De Tweede Kamer wil dat staatsecretaris Mansveld (Infrastructuur) een onderzoek laat uitvoeren naar het rondje om de kerk. „We vragen de bewindsvrouw deze optie te onderzoeken’’, zegt VVD-kamerlid Betty de Boer. „Nu zorgt het uitwaaieren van machinisten er bij storingen voor dat er onduidelijkheid is waar de machinist ingezet moet worden. Zo’n sneeuwbaleffect van storingen kun je ondervangen met trajecten met een vaste machinist. Ook het CDA, D’66 en PVV voelen voor een onderzoek.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2386 ... er___.html
do 30 apr 2015, 21:53
Kamer wil onderzoek naar 'rondje om de kerk'
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat NS onderzoek gaat doen naar het 'rondje rond de kerk' waarbij treinpersoneel op vaste routes rijdt. Een ruime meerderheid steunde donderdag op de laatste dag voor het meireces hierover een motie van de VVD.
Toen de NS dit in 2000 en 2001 wilden invoeren leidde dit tot een aantal stakingen onder het NS-personeel. Het treinverkeer kwam destijds stil te liggen in het hele land. Volgens de VVD'er Betty de Boer kunnen verstoringen op het spoor gemakkelijker worden opgelost als conducteurs en machinisten op vaste trajecten werken.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2399 ... rk___.html
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
-
- Gouden forumlid
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 09-05-2014 22:50
Maar Flip, ex. rijdend personeel mag het dan als de beste weten, ook bij het spoor veranderen de tijden.
Vanavond nog in de koffiekamer gehoord:
"Ik ben voorstander van het rondje om de kerk, immers veel vaker pauze op je eigen standplaats, en niet meer zo heel ver weg. Bij verstoringen ben je dan snel weer thuis......
Kijk, zo denkt een deel van het rijdende personeel er over anno 2015 over.
Vanavond nog in de koffiekamer gehoord:
"Ik ben voorstander van het rondje om de kerk, immers veel vaker pauze op je eigen standplaats, en niet meer zo heel ver weg. Bij verstoringen ben je dan snel weer thuis......
Kijk, zo denkt een deel van het rijdende personeel er over anno 2015 over.
Wie schrijft, die blijft
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 14-05-2014 11:22
Laten we maar eens kijken of ze er nog zo over denken na een jaar of 20/30/40Remkraan schreef: "Ik ben voorstander van het rondje om de kerk, immers veel vaker pauze op je eigen standplaats, en niet meer zo heel ver weg. Bij verstoringen ben je dan snel weer thuis......
Kijk, zo denkt een deel van het rijdende personeel er over anno 2015 over.
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
De personen die er zo over denken hebben de veiligheid niet voor ogen.Remkraan schreef:Maar Flip, ex. rijdend personeel mag het dan als de beste weten, ook bij het spoor veranderen de tijden.
Vanavond nog in de koffiekamer gehoord:
"Ik ben voorstander van het rondje om de kerk, immers veel vaker pauze op je eigen standplaats, en niet meer zo heel ver weg. Bij verstoringen ben je dan snel weer thuis......
Kijk, zo denkt een deel van het rijdende personeel er over anno 2015 over.
Bij genoeg rondjes om de kerk gaan fouten insluipen waar je geen idee van hebt. Destijds Zoetermeerrondjes gereden en op het laatst niet meer weten of je links dan wel rechtsom gaat en wanneer je had gevraagd welk seinbeeld het voorafgaande sein toonde daar geen antwoord op had geweten. Nu ja de ATB doet het nog.
Of op de Flevolijn niet meer weten of je een 3900 of een 4300 reed. ( stoptrein of sneltrein) en dan stoppen waar doorgereden had moeten worden of doorrijden waar gestopt had moeten worden. Dat zijn dingen die niet mogen gebeuren maar toch gebeuren. Daar weten die ( lelijk woord) aan de zijlijn die het voor de buhne zo goed weten dus helemaal niets van. En dat baart zorgen.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 30-08-2014 12:27
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 11-06-2014 19:46
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 13-08-2014 10:57
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
Daar komt in de praktijk niets van in.
Dan gaan de dienstenmakers ook zeer beperkte andere baanvakken geven en kom je in het geheel niet meer op de lange routes want die gaan ze knippen. Doen ze dat niet dan krijg je onvermijdelijk weer de problemen waar ze nu tegen aan lopen. Dus i.p.v 1 rondje om de kerk worden het er 4 met een maximum van 100 km lengte.
Internationale treinen krijg je ook al niet meer want die zijn vergeven aan collega's die ook in de buurlanden rijden.
Flip
Dan gaan de dienstenmakers ook zeer beperkte andere baanvakken geven en kom je in het geheel niet meer op de lange routes want die gaan ze knippen. Doen ze dat niet dan krijg je onvermijdelijk weer de problemen waar ze nu tegen aan lopen. Dus i.p.v 1 rondje om de kerk worden het er 4 met een maximum van 100 km lengte.
Internationale treinen krijg je ook al niet meer want die zijn vergeven aan collega's die ook in de buurlanden rijden.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s