Paul schreef:Ok Flip,duidelijk
Maar nu ben ik aan het rijden en mijn ATB cabine sein valt terug naar geel
laten we het houden op een baanstoring ,want mijn laatste seinbeeld was groen.
Ik rem af naar 40km en ga rijden op zicht want er kan een kortsluitkabel geplaatst zijn of een sein kan herroepen zijn.
Ik ga dit volhouden tot ik het eerste seinbeeld wat een beter seinbeeld toont
gepasseerd ben,ook al geeft de ATB daarvoor al weer een beter seinbeeld.
Maar moet ik nu ook al de overwegen behandelen als zijnde gestoord?
dus 10km en fluiten ?
Dus moet ik dat van de regelgeving ?
Hoofdstuk 4 1.10
Wanneer je langer dan twee minuten stil gestaan hebt rijdt u verder met ROZ tot beter seinbeeld dan stop.
In de door jouw genoemd voorbeeld van een ATB baanstoring tw. wegvallen van de code blijf je in principe in beweging en kan ROZ bëeindigt worden nadat je het eerstvolgende sein dat beter dan stop toont geheel voorbij bent. Een overweg die dicht ligt gaat pas na vijf minuten in de storingsmelding. In die vijf minuten kom je met een snelheid van 30 km/u al 2500 meter verder. De gemiddelde overwegaankondiging ligt in de buurt van de 1200 meter afhankelijk van de soort overweg. Maar de teller gaat pas lopen nadat de overweg ook daadwerkelijk gesloten is.
Sta je echter langer dan twee minuten stil dan kan je gevaarlijk dicht in de buurt van de storingmeldtijd van die overweg komen en moet je contact hebben met de TRDL want hij kan zien of een overweg in de storing is gekomen en of hij een andere rijwegkeuze heeft gemaakt. Vandaar ROZ.
Dus in dit geval behoef je de overwegen niet te behandelen als voorgeschreven bij een aanwijzing AKI/AHOB.
Ik hoop zo een beetje duidelijkheid te hebben gegeven
Flip