Overdragen van de rijweg

Wil je wat kwijt over de spoorveiligheid
klant123
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 467
Lid geworden op: 21-07-2014 15:03

Bericht door klant123 » 16-09-2014 18:59

In het handboek, Hoofdstuk 3 Rangeren, staat o.a.:

3.1 Voorwaarden
3.1.1 Rangeeropdracht
U moet een opdracht hebben om te rangeren.
3.1.2 Toestemming voor een rangeerbeweging
3.1.2.1 Algemeen
U moet per rangeerbeweging toestemming van de Treindienstleider CBG (Centraal Bediend Gebied) of
Treindienstleider NCBG (Niet Centraal Bediend Gebied) hebben om een rangeerbeweging te beginnen...enz


Dan denk ik, mocht het fout gaan, grote kans dat je dan als afstappende rangeer mcn met het handboek om de oren wordt geslagen.

Afstappen op de vrije baan doe ik sowieso enkel met toestemming van de bijsturing. Neem wat dat betreft geen enkel risico meer met al die aangescherpte regeltjes van de laatste jaren.

wolmuis
Beginnend forumlid
Beginnend forumlid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11-09-2014 15:50

Bericht door wolmuis » 16-09-2014 19:05

klant123 schreef: Dan denk ik, mocht het fout gaan, grote kans dat je dan als afstappende rangeer mcn met het handboek om de oren wordt geslagen.
De opstappende rangeer mcn zal er nog harder mee om de oren geslagen worden
De afstappende had toestemming als ik zo de vraag bekijk.

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 16-09-2014 23:17

klant123 schreef:.....Afstappen op de vrije baan doe ik sowieso enkel met toestemming van de bijsturing. Neem wat dat betreft geen enkel risico meer met al die aangescherpte regeltjes van de laatste jaren.......
En als je het dan in deze tijd met al die regeltjes en nog meer regeltjes goed wilt doen:

Bij eerder naar huis altijd toestemming vragen aan de wachtdienst. Alleen de wachtdienst mag hier over beslissen, en dus niet de bijsturing.
Dit is dus bv ook als je reserve hebt, en het na 7 1/2 uur zitten in de koffiekamer het wel welletjes vindt.

gr Remkraan
Wie schrijft, die blijft

mcnwim
Beheerder
Berichten: 742
Lid geworden op: 04-05-2014 13:37

Bericht door mcnwim » 17-09-2014 07:08

Dan krijg je wel weer dat gedoe met die gele kaartjes :???:

een aantal jaren geleden was dat ook een paar maanden hot maar het was zo over toen het personeel voor ALLES een geel kaartje gingen inleveren.

klant123
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 467
Lid geworden op: 21-07-2014 15:03

Bericht door klant123 » 17-09-2014 10:06

Het is (of was) een cultuur van geven en nemen hè.
Een uurtje pikken als het kan, maar dan niet zeuren als er een keertje tijd moet worden bijgelegd door een verstoring o.i.d..

schuurmans
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 247
Lid geworden op: 11-06-2014 19:46

Bericht door schuurmans » 23-09-2014 19:45

Ook hier is duidelijkheid over gekregen

Bij het overdragen van de trein tijdens een rangeerbeweging aan een collega
dient men zich zelf af te melden ,ook al heeft met voor de hele rangeerbeweging toestemming verkregen. De collega die de trein overneemt vraagt voor het resterende stuk toestemming.

De achterliggende gedachte is dat er soms met verschillende portofoons gewerkt wordt met gescheiden kanalen.
De treindienstleider moet weten wie er op de trein zit ivm het oproepen tijdens een noodgeval.

Plaats reactie