Overdragen van de rijweg
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 11-06-2014 19:46
Overdragen van de rijweg
Bij het rangeren op een opstel terrein komt het nog al eens voor dat je al toestemming van de treindienst leider hebt gekregen naar een bepaald spoor toe .waarvandaan een collega de trein overneemt om die verder te rangeren naar bijvoorbeeld het station.
Als een collega de trein dan al eerder van je overneemt dan gepland bijv omdat hij toch in de buurt was moet hij dan opnieuw toestemming hebben van de treindienstleider van het betreffende opstel terrein of mag hij de gewoon gaan rangeren,dit omdat die toestemming al gegeven was ?
Er is verwarring hierover,de een zegt mag wel en de ander zegt mag niet,vandaar dat ik de vraag hier neer leg.
Als een collega de trein dan al eerder van je overneemt dan gepland bijv omdat hij toch in de buurt was moet hij dan opnieuw toestemming hebben van de treindienstleider van het betreffende opstel terrein of mag hij de gewoon gaan rangeren,dit omdat die toestemming al gegeven was ?
Er is verwarring hierover,de een zegt mag wel en de ander zegt mag niet,vandaar dat ik de vraag hier neer leg.
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
Dit is inderdaad een leuke vraagstelling.
De regelgeving voorziet daar volgens mij niet in omdat overnemen van een beweging niet in het gebruikelijke proces voorkomt.
Het wordt dus een kwestie van hoe vat je een bepaalde regel op.
Wordt die toestemming verleend aan de beweging of aan de persoon.
Als het aan de beweging wordt gegeven, wat het meest waarschijnlijke is, dan hoef je niet opnieuw toestemming te vragen. Echter kan je doorfilosoferend ook stellen dat een beweging ook weer eindigt wanneer gestopt wordt voor die overgave. Dat lijkt mij weer overdreven.
Gebeurt er daarna iets wat tot een onderzoek leidt dan hangt het er maar af wat de onderzoekscommissie concludeert.
Ik moet hierin enigzins neutraal blijven maar opteer toch voor de toestemming die aan de beweging is gegeven.
Flip
De regelgeving voorziet daar volgens mij niet in omdat overnemen van een beweging niet in het gebruikelijke proces voorkomt.
Het wordt dus een kwestie van hoe vat je een bepaalde regel op.
Wordt die toestemming verleend aan de beweging of aan de persoon.
Als het aan de beweging wordt gegeven, wat het meest waarschijnlijke is, dan hoef je niet opnieuw toestemming te vragen. Echter kan je doorfilosoferend ook stellen dat een beweging ook weer eindigt wanneer gestopt wordt voor die overgave. Dat lijkt mij weer overdreven.
Gebeurt er daarna iets wat tot een onderzoek leidt dan hangt het er maar af wat de onderzoekscommissie concludeert.
Ik moet hierin enigzins neutraal blijven maar opteer toch voor de toestemming die aan de beweging is gegeven.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 02-08-2014 09:42
Als jij die toestemming voor een rangeerbeweging krijgt voer jij het ook uit
Als je die rijweg onderweg overgeeft en de treindienstleider weet dat niet dan kunnen er bij een noodoproep over portofoon misverstanden ontstaan
dus de persoon aan wie een rangeerbeweging is gegeven moet ook daadwerkelijk op de trein zitten.
Als je die rijweg onderweg overgeeft en de treindienstleider weet dat niet dan kunnen er bij een noodoproep over portofoon misverstanden ontstaan
dus de persoon aan wie een rangeerbeweging is gegeven moet ook daadwerkelijk op de trein zitten.
-
- Beheerder
- Berichten: 742
- Lid geworden op: 04-05-2014 13:37
Bij toestemming over de porto of telefoon kan ik het me voorstellen, maarTwente schreef:Als jij die toestemming voor een rangeerbeweging krijgt voer jij het ook uit
Als je die rijweg onderweg overgeeft en de treindienstleider weet dat niet dan kunnen er bij een noodoproep over portofoon misverstanden ontstaan
dus de persoon aan wie een rangeerbeweging is gegeven moet ook daadwerkelijk op de trein zitten.
hoe zit het dan met een rangeersein ?
-
- Gouden forumlid
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 09-05-2014 22:50
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 02-08-2014 09:42
Noodoproep is ook een zwaar woord,ik bedoel eigenlijk een oproep om te stoppen
Ben je de hele dag in de weer op een opstel terrein met dezelfde treindienst
leider dan wordt al gauw de naam erbij genoemd, zonder de gespreksdicipline uit het oog te verliezen, bijvoorbeeld ` Karel jij mag van 15 naar 80` enz enz
Vervolgens geef je op de helft het rangeerdeel over aan een stations mcn.
De treindienst leider ziet dat hij of zij iets niet goed heeft gedaan en roept vervolgens` Karel op de ....... stop even` ,dit is echter alleen te horen op het portofoon kanaal van Karel en de station,s mcn tuft vrolijk verder en moet weer apart worden opgeroepen door de treindienstleider wat dan al te laat kan zijn.
Ben je de hele dag in de weer op een opstel terrein met dezelfde treindienst
leider dan wordt al gauw de naam erbij genoemd, zonder de gespreksdicipline uit het oog te verliezen, bijvoorbeeld ` Karel jij mag van 15 naar 80` enz enz
Vervolgens geef je op de helft het rangeerdeel over aan een stations mcn.
De treindienst leider ziet dat hij of zij iets niet goed heeft gedaan en roept vervolgens` Karel op de ....... stop even` ,dit is echter alleen te horen op het portofoon kanaal van Karel en de station,s mcn tuft vrolijk verder en moet weer apart worden opgeroepen door de treindienstleider wat dan al te laat kan zijn.
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 11-06-2014 19:46