Binnen melden op een (rangeer)spoor
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 11-06-2014 19:46
Binnen melden op een (rangeer)spoor
De discussie punten volgen elkaar snel op in onze standplaats
Na het overdragen van de rijweg (zie ander topic)is er nu weer een discussie ontstaan over het binnen melden op een (rangeer)spoor bij de treindienstleider.
Het kan dus voorkomen dat bij een rangeerbeweging bijv vanaf een station naar een opstel terrein ,waar een Nedtrain treindienstleider de scepter zwaait
maar liefst 4x moet weg vragen en vervolgens 4x weer moet binnen melden.
1: wegvragen van het station bij prorail treindienstleider
2: binnen melden op het spoor voor het opstel terrein bij prorail treindienstleider
3: weg vragen op het spoor bij nedtrain treindienstleider
4: binnen melden op het nedtrain terrein spoor bij de nedtrain treindienstleider
Dan keert men of pakt een andere trein op
5: wegvragen op het spoor van nedtrain terrein naar vertrekspoor naar het station bij de nedtrain treindienstleider
6: binnen melden op het vertrekspoor naar het station bij de nedtrain treindienstleider
7: weg vragen van het vertrekspoor naar het station bij de prorail treindienstleider
8: binnen melden op het station bij de prorail treindienst leider
Het portofoon verkeer is flink toegenomen de laatste tijd,terwijl de bedoeling toch was dat we de communicatie kort en zakelijk hielden ?
Na het overdragen van de rijweg (zie ander topic)is er nu weer een discussie ontstaan over het binnen melden op een (rangeer)spoor bij de treindienstleider.
Het kan dus voorkomen dat bij een rangeerbeweging bijv vanaf een station naar een opstel terrein ,waar een Nedtrain treindienstleider de scepter zwaait
maar liefst 4x moet weg vragen en vervolgens 4x weer moet binnen melden.
1: wegvragen van het station bij prorail treindienstleider
2: binnen melden op het spoor voor het opstel terrein bij prorail treindienstleider
3: weg vragen op het spoor bij nedtrain treindienstleider
4: binnen melden op het nedtrain terrein spoor bij de nedtrain treindienstleider
Dan keert men of pakt een andere trein op
5: wegvragen op het spoor van nedtrain terrein naar vertrekspoor naar het station bij de nedtrain treindienstleider
6: binnen melden op het vertrekspoor naar het station bij de nedtrain treindienstleider
7: weg vragen van het vertrekspoor naar het station bij de prorail treindienstleider
8: binnen melden op het station bij de prorail treindienst leider
Het portofoon verkeer is flink toegenomen de laatste tijd,terwijl de bedoeling toch was dat we de communicatie kort en zakelijk hielden ?
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
Wie had het er ook al weer over om veel communicatieregels van de luchtvaart over te nemen?
Het lijkt heel veel op het overgeven van bewegingen van de grondverkeersleider naar de vertrek verkeersleider die het weer doorgeeft aan Eurocontrol etc en andersom. Alleen is het verschil wel dat in de luchtvaart niet op zicht gevlogen wordt en geen bezet spoorlampjes aanwezig zijn. Of je moet de transponderplots als bezet spoormelding willen zien. Dan nog staan er in de lucht geen seinen die op rood blijven als een vliegtuig zijn sectie nog niet heeft verlaten.
Dus Ik vind het een beetje overdreven allemaal zulke procedures voor een simpele rangeerbeweging.
Toen ik nog alleen RET bevoegdheid had, lang geleden dus, hadden we geen eens portofoons en als een rijweg niet werd afgereden dan bleef je gewoon wachten. Ja onder de kap was het soms een kakafonie van dienstberichten. Zo van Machinist Amsterdam 812 wilt u 463 bellen?
Flip
Het lijkt heel veel op het overgeven van bewegingen van de grondverkeersleider naar de vertrek verkeersleider die het weer doorgeeft aan Eurocontrol etc en andersom. Alleen is het verschil wel dat in de luchtvaart niet op zicht gevlogen wordt en geen bezet spoorlampjes aanwezig zijn. Of je moet de transponderplots als bezet spoormelding willen zien. Dan nog staan er in de lucht geen seinen die op rood blijven als een vliegtuig zijn sectie nog niet heeft verlaten.
Dus Ik vind het een beetje overdreven allemaal zulke procedures voor een simpele rangeerbeweging.
Toen ik nog alleen RET bevoegdheid had, lang geleden dus, hadden we geen eens portofoons en als een rijweg niet werd afgereden dan bleef je gewoon wachten. Ja onder de kap was het soms een kakafonie van dienstberichten. Zo van Machinist Amsterdam 812 wilt u 463 bellen?
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s
-
- Beheerder
- Berichten: 742
- Lid geworden op: 04-05-2014 13:37
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
Dat gaan ze alsvolgt oplossen. Van de 8 uur aanwezigheid wordt er twee uur aaneengesloten gewerkt. Dan een kwartier pauze en dan weer twee uur. Dan een half uur pauze en weer twee uur dan wederom een kwartier en dan nog een uurtje tandenknarsen. en dan doodmoe naar huis.
Flip
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 02-08-2014 09:42
Het is maar te hopen dat je een goed werkende portofoon hebt [URL=http://imgur.com/jV6ET03][IMG]http://i.imgur.
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 11-06-2014 19:46