wisselstoring en de bijsturing..

Wil je wat kwijt over de spoorveiligheid
Plaats reactie
renetje
Bronzen forumlid
Bronzen forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 24-07-2014 23:12

wisselstoring en de bijsturing..

Bericht door renetje » 04-10-2014 20:16

Vanochtend wisselstoring lunetten,

verstoringsmaatregel opheven IC tussen HT/Ut vv
nu komt het dus :???:

kom met 136xx/160xx en slt4 in HT.
Staan daar toch zeker 400 mensen op perron want ze zijn net uit de IC gekieperd,
ze persen zich bijna allemaal in de slt4 na aandringen via omroep ook weer aantal eruit.

Onderweg persen zich er op tussengelegen stations nog aantal bij,
vanaf CL laten we inmiddels mensen achter via buitenomroep slt reizigers naar latere
trein uit Tl te nemen.
Nu komt houten in zicht perron overvol,
lijkt de trein uit tiel niet verder te hebben gereden dan dit station dus de situatie laadt zich raden waarschuw hc en zegt "doorrijden. Ik zeg oke."

Roep het om in trein en stijgt licht gejuch op,
lunetten paar eruit en op utrecht bedankje van reizigers vanwege omroep en info.

uiteraard heeft mcc al geklaagd bij hc over het doorrijden houten maar ze snapte het blijkbaar wel.

Maar waarom deze maatregel opheffen IC, Sprinter uit tiel tot houten op een zaterdag
en de zielige slt4 serie 160xx als laten opknappen.

Idioot gewoon.

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 04-10-2014 22:25

De gedachten van bijsturing en transportbesturing zijn ondoorgrondelijk.
Zij hebben het wat dat betreft makkelijk want zij krijgen de gedupeerde reizgers niet op hun nek.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 05-10-2014 00:16

Station Utrecht wordt het grote probleem vanaf nu en vooral in de toekomst, en dat begin je nu dus al te merken...
Door DSSU is er zowat geen uitwijk mogelijkheid meer, doordat alle wisselverbindingen grotendeels geklemd zijn of reeds zijn weggehaald.
Daardoor worden er bij het minst of geringste treinseries ingekort of opgeheven rond Utrecht.
Met DSSA (Amsterdam) in zicht kan je raden wat er in de nabije toekomst gaat gebeuren........
Eigenlijk kan je dan alleen nog maar rondjes rijden, Utrecht wordt een simpel doorrijstation, met amper kerende treinen. Eén wissel dan defect en er is een groot probleem......
Wie schrijft, die blijft

schuurmans
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 247
Lid geworden op: 11-06-2014 19:46

Bericht door schuurmans » 05-10-2014 08:56

De eerst (stop)trein rijden na een calamiteit en je bent vaak de klos en al helemaal in de spits.

Ik laat me in zo,n geval niet meer weg sturen met een veel te kleine trein
dat komt niet uit de lucht vallen, ik ben door schade en schande wijs geworden

Reizigers die flauw vallen , samengeperste reizigers, ik begin er niet meer aan
en als het gruwelijk mis mocht gaan ,dan komt het treinteam voor het hekje ?

rondegoede
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 123
Lid geworden op: 04-08-2014 19:26

Bericht door rondegoede » 05-10-2014 11:27

Tja, vol is vol en met de veiligheid valt niet te spotten,maar het zijn wel klootsituatie,s

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 05-10-2014 13:03

Remkraan schreef:Station Utrecht wordt het grote probleem vanaf nu en vooral in de toekomst, en dat begin je nu dus al te merken...
Door DSSU is er zowat geen uitwijk mogelijkheid meer, doordat alle wisselverbindingen grotendeels geklemd zijn of reeds zijn weggehaald.
Daardoor worden er bij het minst of geringste treinseries ingekort of opgeheven rond Utrecht.
Met DSSA (Amsterdam) in zicht kan je raden wat er in de nabije toekomst gaat gebeuren........
Eigenlijk kan je dan alleen nog maar rondjes rijden, Utrecht wordt een simpel doorrijstation, met amper kerende treinen. Eén wissel dan defect en er is een groot probleem......
Het was ook paniekbeleid van Prorail. Wanneer je veel wisselstoringen hebt. Dan haal je toch wissels weg!
NS was er niet onverdeeld gelukkig mee met dit beleid en een ieder die een klein beetje ervaring heeft in de rijdende dienst weet wat de gevolgen zijn. Maar op de burelen hebben zij er verstand van en degene die jaren in de buitendienst hebben gewerkt zijn een stelletje onbenullen die zich vooral niet moeten bemoeien met wat op de burelen bedacht wordt. Zij hebben gestudeerd en de anderen hebben het maar te slikken. Maar wie gelijk krijgt blijkt altijd achteraf.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Michiel
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 25-07-2014 18:41

Bericht door Michiel » 06-10-2014 13:40

Helaas heb ook ik slechte erg slechte ervaringen met Utrecht...

Bijsturing maar ook de wachtdienst Ut heeft mij getracht zwaar onder druk te zetten toen ik niet wilde vertrekken met een derde van het normale deel SLT in de ochtendspits.
Het alternatief dat ik aanbood om een aantal stations over te slaan werd met een veeg van tafel gehaald.
Ik moest toch vooral niet het idee hebben dat ik ook maar iets te zeggen heb over waar er wel en niet gestopt werd, luidde de reactie van bijsturing...

Ik vond dat ik redelijkerwijs de veiligheid van mijn reizigers, het overige treinpersoneel en mijzelf niet op een normale en fatsoenlijke manier kon waarborgen.
En heb de bijsturing daarom laten weten dat ik pas vertrekbevel zou geven nadat mijn trein versterkt zou worden.
Ik ben niet vertrokken nee..

Reactie van bijsturing én de wachtdienst in Utrecht:
Waar ik in hemelsnaam mee bezig was.
En moest me maar goed beseffen dat ik maar moest doen wat me gezegd werd...
En Ik dupeerde iedereen en alles maar toch het aller ergste wat ik deed was mijn collega's te duperen....
Ik diende mij per direct beschikbaar te houden in Ut voor een zeer ernstig gesprek...
Als klap op de vuurpijl ben ik op het perron door kantoorpersoneel van NS uitgemaakt voor ....
Nog steeds vind ik dit voorval te triest voor woorden en kan er nog steeds erg boos over worden.

Het geeft aan hoezeer NS als organisatie tegen de grenzen van haar kunnen aanloopt.
En dat afwentelt aan op die onder aan de ladder staan maar wel het werk mogen opknappen en verdienen.

Het moge duidelijk zijn dat ik met dit soort discussies dan ook helemaal klaar mee ben.

Michiel
The Way To Hell Is Paved With Good Intentions.

Michiel
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 25-07-2014 18:41

Re: wisselstoring en de bijsturing..

Bericht door Michiel » 06-10-2014 13:55

renetje schreef:Vanochtend wisselstoring lunetten,

verstoringsmaatregel opheven IC tussen HT/Ut vv
nu komt het dus :???:

kom met 136xx/160xx en slt4 in HT.
Staan daar toch zeker 400 mensen op perron want ze zijn net uit de IC gekieperd,
ze persen zich bijna allemaal in de slt4 na aandringen via omroep ook weer aantal eruit.

Onderweg persen zich er op tussengelegen stations nog aantal bij,
vanaf CL laten we inmiddels mensen achter via buitenomroep slt reizigers naar latere
trein uit Tl te nemen.
Nu komt houten in zicht perron overvol,
lijkt de trein uit tiel niet verder te hebben gereden dan dit station dus de situatie laadt zich raden waarschuw hc en zegt "doorrijden. Ik zeg oke."

Roep het om in trein en stijgt licht gejuch op,
lunetten paar eruit en op utrecht bedankje van reizigers vanwege omroep en info.

uiteraard heeft mcc al geklaagd bij hc over het doorrijden houten maar ze snapte het blijkbaar wel.

Maar waarom deze maatregel opheffen IC, Sprinter uit tiel tot houten op een zaterdag
en de zielige slt4 serie 160xx als laten opknappen.

Idioot gewoon.
In eerste instantie was het treinverkeer tussen Ut en Ht gehalveerd.
Dat wil zeggen dat er geen IC's reden maar alleen Sprinters.
Het werd op een gegeven moment duidelijk dat het bewuste wissel alleen gerepareerd kon worden als de onderhoudsploeg die namens ProRail gereed stond vrij baan had.
Of te wel helemaal geen treinverkeer.

Het zou de dames en of heren die daar over gaan sieren om een verder te kijken dan hun neus lang is.
En de baan sluiten nadat de laatste vertrokken trein op langs de plek des onheils voorbij was.
En de reizigers niet in de waan laten dat ze toch op plaats van bestemming kunnen komen om vervolgens in Houten uit de trein gedonderd te worden.
Let wel niet alleen reizigers uit de IC werden in Houten gedropt op een gegeven moment ook reizigers uit de Sprinters.
Ja het was 'gezellig' druk in Houten...

Communicatie is nog steeds heel erg lastig...

Michiel
The Way To Hell Is Paved With Good Intentions.

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 06-10-2014 20:25

Michiel schreef:Helaas heb ook ik slechte erg slechte ervaringen met Utrecht...

Bijsturing maar ook de wachtdienst Ut heeft mij getracht zwaar onder druk te zetten toen ik niet wilde vertrekken met een derde van het normale deel SLT in de ochtendspits.
Het alternatief dat ik aanbood om een aantal stations over te slaan werd met een veeg van tafel gehaald.
Ik moest toch vooral niet het idee hebben dat ik ook maar iets te zeggen heb over waar er wel en niet gestopt werd, luidde de reactie van bijsturing...

Ik vond dat ik redelijkerwijs de veiligheid van mijn reizigers, het overige treinpersoneel en mijzelf niet op een normale en fatsoenlijke manier kon waarborgen.
En heb de bijsturing daarom laten weten dat ik pas vertrekbevel zou geven nadat mijn trein versterkt zou worden.
Ik ben niet vertrokken nee..

Reactie van bijsturing én de wachtdienst in Utrecht:
Waar ik in hemelsnaam mee bezig was.
En moest me maar goed beseffen dat ik maar moest doen wat me gezegd werd...
En Ik dupeerde iedereen en alles maar toch het aller ergste wat ik deed was mijn collega's te duperen....
Ik diende mij per direct beschikbaar te houden in Ut voor een zeer ernstig gesprek...
Als klap op de vuurpijl ben ik op het perron door kantoorpersoneel van NS uitgemaakt voor ....
Nog steeds vind ik dit voorval te triest voor woorden en kan er nog steeds erg boos over worden.

Het geeft aan hoezeer NS als organisatie tegen de grenzen van haar kunnen aanloopt.
En dat afwentelt aan op die onder aan de ladder staan maar wel het werk mogen opknappen en verdienen.

Het moge duidelijk zijn dat ik met dit soort discussies dan ook helemaal klaar mee ben.

Michiel
Je geeft het zelf al aan hoe de NS organisatie tegen haar kunnen aan zit.
Dat neemt onverkort niet weg dat er op een andere manier met collega's omgegaan dient te worden als onder druk zetten en met een ernstig gesprek dreigen.
Het ontbreekt domweg aan normen hoe vol een trein mag zijn.
Maar duidelijk is wel dat 1/3 van de normale materieelinzet vragen om moeilijkheden is. Nu wordt het personeel onder druk gezet en kreten als waar je je collega's mee opzadelt. Maar wat als er iets ernstigs gebeurt en de onderzoeksraad voor de veiligheid gaat zich er mee bemoeien. Kletsen de lieden op de bijsturing en het management bureau dan ook zo?
Vast niet. Dan buigen ze diep als er een rapport verschijnt en verzinnen ze weer andere onmogelijke regels.
Tot overmaat van ramp halen ze ook nog eens de alternatieve mogelijkheden weg.
Bij een wisselstoring kun je een andere rijweg instellen. Maar dat maakt Prorail nu weer onmogelijk.
Ik heb NS in het verleden als een inteligenter organisatie gekend. Maar sinds de heilige marktwerking zie ik het alleen maar afglijden. Ook als ik verneem van mijn kinderen die dagelijks reizen hoe vaak het mis gaat.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Plaats reactie