Rangeren met meerdere wagens voorop

Wil je wat kwijt over de spoorveiligheid
Plaats reactie
Ted
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 13-06-2014 20:22

Rangeren met meerdere wagens voorop

Bericht door Ted » 11-11-2014 12:12

Tot mijn verbazing zag ik laatst een Loc rangeren met 3 wagens voorop ,dit zonder begeleiding :shock:


Een collega vertelde me ,dat dit bij een andere maatschappij (geen ns) gewoon toegestaan is . 3 wagens viel nog mee , hij had weleens veel meer ketelwagens voorop gezien zonder begeleiding.

Lekker veilig dan :roll:

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Re: Rangeren met meerdere wagens voorop

Bericht door Flip fluitketel » 11-11-2014 15:30

Ted schreef:Tot mijn verbazing zag ik laatst een Loc rangeren met 3 wagens voorop ,dit zonder begeleiding :shock:


Een collega vertelde me ,dat dit bij een andere maatschappij (geen ns) gewoon toegestaan is . 3 wagens viel nog mee , hij had weleens veel meer ketelwagens voorop gezien zonder begeleiding.

Lekker veilig dan :roll:
Onzin! Voor het geduwd rangeren zijn afspraken gemaakt in de spoorwegwet en die mogen niet willekeurig door andere maatschappijen anders worden ingevuld. Eén platte wagen waarvan de lading het uitzicht niet belemmert. Volgens mij is daar nooit verandering in gekomen.

Alleen destijds achter de heuvel in de WGM had je geen directe begeleiding tijdens heuvelen. Echter kwam die begeleiding vanaf de heuvelpost via de mobilofoon.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

karamat_ali
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 91
Lid geworden op: 14-09-2014 18:42

Bericht door karamat_ali » 11-11-2014 15:30

Lang geleden dat ik dat gedaan heb 8)

Hoe was het ook al weer,met een platte wagen als het uitzicht niet is belemmerd :?:

Plaats reactie