Foto,s uit het Ns verleden
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
-
- Beheerder
- Berichten: 742
- Lid geworden op: 04-05-2014 13:37
Materieel '46 was een serie elektrische treinstellen van de Nederlandse Spoorwegen, aangeduid naar het jaar van bestelling. Officieel werd dit materieel aangeduid als Plan A, AB, B en C. Officieus werd ook de benaming "Muizeneus" gebruikt
upload gifs
upload gifs
-
- Bronzen forumlid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 29-06-2014 10:32
Kunnen de foto's ook groter geplaatst worden???
Is toch veel leuker???
34 jaren geleden op het toen nog kale station AH Velperpoort
how to do a screen shot
Zo bijvoorbeeld????
Is toch veel leuker???
34 jaren geleden op het toen nog kale station AH Velperpoort
how to do a screen shot
Zo bijvoorbeeld????
Tot het volgende bericht,
groeten, Hans.
groeten, Hans.
-
- Beheerder
- Berichten: 742
- Lid geworden op: 04-05-2014 13:37
De NS 1000 is een type elektrische locomotief dat tussen 1948 en 1982 werd ingezet door de Nederlandse Spoorwegen (NS). Het waren de eerste eigen elektrische locomotieven van de NS.
upload gifs
upload gifs
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
Die planletters voor materieelsoorten kwamen van het wederopbouwplan na de oorlog.
We hadden immers vrijwel geen bruikbaar materieel meer dat de oorlog nog een beetje doorstaan heeft.
Er kwam toen een plan waarin voor de toekomst weer nieuw materieel gebouwd moest worden.
Mat '46 werd het eerst gerealiseerd op basis van het voroorlogse stroomlijnmaterieel. Dat gold ook voor plan D en K voor de getrokken rijtuigen die waren op basis van de kort voor de oorlog ontwikkelde bolkoprijtuituigen Zo werd er tijd bespaard op ontwikkelingskosten.
Mat '54 moest de basis vormen voor de lange afstanden. Plan U als vervanger van de oude DE III stellen van 1934. Plan T en V als treinstel voor de toekomst. Maar traditie getrouw kreeg al het nieuwbouwmaterieel tot medio 1980 een planletter.
Flip
We hadden immers vrijwel geen bruikbaar materieel meer dat de oorlog nog een beetje doorstaan heeft.
Er kwam toen een plan waarin voor de toekomst weer nieuw materieel gebouwd moest worden.
Mat '46 werd het eerst gerealiseerd op basis van het voroorlogse stroomlijnmaterieel. Dat gold ook voor plan D en K voor de getrokken rijtuigen die waren op basis van de kort voor de oorlog ontwikkelde bolkoprijtuituigen Zo werd er tijd bespaard op ontwikkelingskosten.
Mat '54 moest de basis vormen voor de lange afstanden. Plan U als vervanger van de oude DE III stellen van 1934. Plan T en V als treinstel voor de toekomst. Maar traditie getrouw kreeg al het nieuwbouwmaterieel tot medio 1980 een planletter.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s