Reactie op onderhandelingsresultaat Agressie

Plaats reactie
Michiel
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 25-07-2014 18:41

Reactie op onderhandelingsresultaat Agressie

Bericht door Michiel » 20-03-2015 08:10

Zoals een ieder in de afgelopen weken heeft kunnen vernemen, hebben er tussen de politiek enerzijds, de directie NS, Ondernemingsraad NS en de vakbonden anderzijds diverse gesprekken plaatsgevonden over de aanpak van de agressie die NS personeel ervaart tijdens de uitoefening van het werk.
Tevens hebben er een aantal gesprekken plaatsgevonden tussen de directie NSR en de vakbonden.

Als gezamenlijke afdelingen VVMC in het land hebben wij ons hoofdbestuur en onze vakbondsbestuurder de opdracht meegegeven om daarbij structurele dubbele bemensing op de treinen te realiseren.
De directie NSR heeft in de aanloop tot deze gesprekken meerdere malen te kennen gegeven dat zij feitelijk heel weinig tot niets zien in dubbele bemensing op treinen als aanpak van agressie.
De gezamenlijke vakbonden, FNV, CNV en VVMC hebben echter op dit punt onverzettelijkheid getoond.

En met frisse tegenzin heeft NSR een opening geboden om een aanvang te maken tot het komen van dubbele bemensing op treinen.

En dat heeft er toe geleid dat directie NSR en gezamenlijke vakbonden een onderhandelingsresultaat hebben bereikt.
Even voor alle duidelijkheid, er is hier spraken van een onderhandelingsresultaat en dat is geen akkoord.
Het hoofdbestuur VVMC zal het onderhandelingsresultaat aan de leden voorleggen en wil graag horen wat jullie daarvan vinden.
Leden van het hoofdbestuur en de vakbondsbestuurder zullen standplaatsen gaan bezoeken om daarover met jullie in gesprek te gaan.

Als afdeling VVMC Den Bosch ondersteunen we dit van harte!

We vinden de inzet om te komen tot dubbele bemensing op treinen meer dan geweldig!
Het draagt bij aan het terugdringen van agressie!

Echter, we zijn meer dan kritisch over de randvoorwaarden die NSR verbind aan dit onderhandelingsresultaat.

Zomaar een paar opmerkingen.

Er zijn minimaal 325 gekwalificeerde medewerkers nodig om uiteindelijk te komen tot de gewenste dubbele bemensing op treinen conform het onderhandelingsresultaat.
En deze aantallen komen wij nergens tegen in de voorstellen.
Dan kan niet anders betekenen dat NSR vind dat het ook moet komen uit het huidige bestand.
Met alle gevolgen voor nog verder oplopende werkdruk, het verstrekken van verlof en de maakbaarheid van sociale en evenwichtige roosters!
Alle goede bedoelingen ten spijt, dat vinden wij niet de juiste weg!

Daarbij komt, en wij spreken het wel gewoon hardop uit, zijn er al veel langer geluiden te beluisteren dat NSR wellicht speelt met het idee dat de HC wel van de stoptrein of sommige stoptreinseries kan verdwijnen.
Om in dit geval inzetbaar te zijn ten gunste van de dubbele bemensing.
En als het niet meet nodig is in de ogen van NSR maar helemaal verdwijnen?
Alle goede bedoelingen ten spijt, dat vinden wij niet de juiste weg!

Verder worden er in de plannen slechts tijdelijke afspraken gemaakt.
Daarmee laat NSR aan ons weten dat wat NSR betreft op enig moment er ook weer een einde kan komen aan de dubbele bemensing.
Alle goede bedoelingen ten spijt, dat vinden wij niet de juiste weg!

Er worden pas HC’s geworven in het najaar van dit jaar.
Volledige Inzet van het nieuwe personeel is vervolgens pas mogelijk medio 2017.
Waarom zo lang wachten met werven als de nood NU zo hoog is?
Alle goede bedoelingen ten spijt, dat vinden wij niet de juiste weg!

En verder bekruipt bij ons het gevoel dat NSR wellicht hoopt dat de storm vanzelf wat zal gaan liggen.
En dan kunnen we weer overgaan tot de orde van de dag.
Mocht dat werkelijk hebben meegespeeld, vinden wij dat weinig respectvol toe naar de medewerkers.
Alle goede bedoelingen ten spijt, dat vinden wij niet de juiste weg!

Of is het wellicht ook zo dat de opdracht die aan ons allen is meegegeven vanuit de directie NSR dat we op de kleintjes moeten letten?
Of te wel bezuinigen!
In die context past eigenlijk geen uitbreiding van het aantal personeelsleden.

Samenvattend,

Als afdeling Den Bosch staan we nog steeds voor de volle 100% achter de opdracht die ook wij ons hoofdbestuur en onze vakbondsbestuurder hebben gegeven:
Realiseer dubbele bemensing op treinen.

Echter we herkennen ons niet in de daarbij door NSR opgelegde randvoorwaarden

Gezien de ernst van de problematiek vinden we vele randvoorwaarden die NSR eist bij dit resultaat bedenkelijk.
Wij wijzen deze randvoorwaarden dan ook ondubbelzinnig af.

Dat geven wij jullie graag mee bij het vormen van je mening.
The Way To Hell Is Paved With Good Intentions.

Twente
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 174
Lid geworden op: 02-08-2014 09:42

Bericht door Twente » 20-03-2015 17:14

[URL=http://imgur.com/5G7mz4J][IMG]http://i.imgur. voor de post

even de kat uit boom kijken dus

karamat_ali
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 91
Lid geworden op: 14-09-2014 18:42

Bericht door karamat_ali » 20-03-2015 19:18

Geld mag toch geen rol spelen :?:

Plaats reactie