(nieuwe) Atlas dienstschoenen

Plaats hier de op/aanmerkingen over onze kleding en uitrusting
Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

(nieuwe) Atlas dienstschoenen

Bericht door Remkraan » 07-08-2014 11:38

Wie heeft er ook problemen met de nieuwe Atlas schoenen ?

Sinds enige tijd draag ik de nieuwe Atlas schoenen uit ons kledingpakket.
Ik heb de bekende wat puntige schoenen met kleine gaatjes bovenop.
De schoenen zien er gelikt uit, maar al bij het uit de doos halen viel me de afwerking van de binnenzijde op.
Deze is geheel van kunststof, iets wat alleen heeeeel goedkope schoenen hebben. Al gelijk tijdens de eerste draagdag had ik ongelofelijk warme klamme voeten. De binnenkant werd daarbij zo "nat" dat mijn voeten gewoon heen en weer gleden.
Nu enkele maanden later zijn de schoenen niet meer te dragen, beginnen wit uit te slaan en de lucht wordt er niet frisser op.

Het probleem heb ik alleen bij deze schoenen, het zijn ook mijn enige schoenen met zo'n goedkope geheel kunststof binnenkant.

Natuurlijk ga ik dit terugkoppelen richting mijn TM, fijn daarbij is natuurlijk te weten of er nog meer zijn met dit probleem.

Ik verneem graag, Gr Remkraan
Wie schrijft, die blijft

j.kelderman
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 100
Lid geworden op: 14-05-2014 11:22

Bericht door j.kelderman » 07-08-2014 12:02

Ik heb die schoenen jaren gedragen en er weinig problemen mee ondervonden.
Maar dat is toch zeker een 5 jaar terug, daarna ben ik overgestapt op een ander model.
Maar is het niet zo dat we sinds 1 juli een nieuwe leverancier hebben gekregen omdat de oude niet aan de eisen voldeed ?

Dat verklaard dan meteen dat je schoenen zo goedkoop mogelijk werden gefabriceerd

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 07-08-2014 12:05

Lekker wel zulke schoenen waar je de hele dag op moet lopen.
De kans dat je er blaren van krijgt is ook zeer groot.
Welke persoon uit de kledingcommissie kiest hiervoor? Kennelijk alleen oog voor prijs gehad en niet gehinderd door enige vorm van kennis.
Maar dat wa bij ons donkerblauwe uniform ook al het geval. Het ziet er gelikt uit maar de kwaliteit om te janken. Het rode uniform was vele malen sterker.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

mcnwim
Beheerder
Berichten: 742
Lid geworden op: 04-05-2014 13:37

Bericht door mcnwim » 07-08-2014 13:11

Het gaat dan om deze schoen ?
Afbeelding

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 07-08-2014 15:50

Juist ja, die schoen is het Wim !

Even voor de duidelijkheid (Kelderman) dit is de nieuwe schoen van Atlas welke nu ongeveer een half jaar in ons pakket zit.
Inderdaad zat dit model, van andere fabrikant ook al eerder in ons pakket, maar dus niet van Atlas.
Deze Atlas schoen is dus pas kort verkrijgbaar, samen met andere modellen van Atlas.
Probleem is dus dat de complete binnenkant, bovenkant, zijkanten, voetbed en de bodem daaronder geheel van een soort geweven kunststof is welke geen vocht reguleert / doorlaat. Het vocht, ook bij niet zweetvoeten dus, moet toch ergens naar toe en kan dus nergens naar toe. Gevolg klamme voeten om U tegen te zeggen.

Gr Remkraan
Wie schrijft, die blijft

klant123
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 467
Lid geworden op: 21-07-2014 15:03

Bericht door klant123 » 07-08-2014 17:14

Sinds begin dit jaar heb ik ook die nieuwe Atlas schoen, echter het gesloten model zonder gaatjes.
In vergelijk met die vorige, waar ik ook nog op loop, is de pasvorm minder.
Zelfde maat maar zit te ruim en de voet slipt een beetje in de schoen.
komt misschien ook door de verstevigde neus die erin zit

En zoals Remkraan zegt, de binnenkant lijkt wel gevoerd van de Atlas schoen.

Maar misschien ligt het ook aan de sokken die je draagt.
Ik gebruik spoorsokken en last van zweetvoeten heb ik niet maar de oude schoen zat wel comfortabeler al was de zool een drama. Na een paar maanden kwamen er de scheuren in.

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 07-08-2014 17:45

Ik gebruik ook spoorsokken. En inderdaad dat oude type brak na enkele maanden compleet overdwars door. Maar ook dit is dus niets, inderdaad zijn ze ook nog wat vreemd van pasvorm, maar dat vind ik nog niet onoverkomelijk, al die geweven kunststoffen dus wel.......

gr Remkraan
Wie schrijft, die blijft

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 09-08-2014 10:38

Ben ik nou de enige welke op deze schoenen loopt........
En nu dus niemand meer, want ik doe ze niet meer aan. Een dezer dagen ze maar eens op het buro van de kleding functionaris zetten ter inspectie.
Had graag nog wat meer ervaringen alhier gelezen.

Gr Remkraan
Wie schrijft, die blijft

schuurmans
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 247
Lid geworden op: 11-06-2014 19:46

Bericht door schuurmans » 09-08-2014 11:00

Ik kan je helaas niet verder helpen ,ikzelf draag de dichte schoen met een kleine verhoging aan de achterkant van de hak.
Deze was een paar jaar terug nog verkrijgbaar en die zaten zo lekker dat ik er 3 paar van besteld heb in korte tijd.
Ik ben nu met het tweede paar bezig na bijna 7 jaar .
Met afstand het beste schoeisel wat ik bij ns gedragen heb tot nu toe.

Maar terug met die handel zou ik zeggen als ze gebreken vertonen.

klant123
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 467
Lid geworden op: 21-07-2014 15:03

Bericht door klant123 » 09-08-2014 12:17

Remkraan schreef:Ben ik nou de enige welke op deze schoenen loopt........
En nu dus niemand meer, want ik doe ze niet meer aan. Een dezer dagen ze maar eens op het buro van de kleding functionaris zetten ter inspectie.
Had graag nog wat meer ervaringen alhier gelezen.

Gr Remkraan
Een hoop collega's lopen nog op de oude en wat dacht je hoeveel er op eigen schoenen rondlopen? Al dan niet met medische verklaring.

Tja, het is zonde van je punten. Voordat je die schoenen afdankt misschien kun je eerst eens een andere inlegzool proberen?
Weggooien kan altijd nog. En dan desnoods maar zelf goede schoenen kopen. Ecco bijvoorbeeld heeft goede (zwarte) schoenen en zitten prima.

Plaats reactie