Passage Pas

Plaats hier de op/aanmerkingen over onze kleding en uitrusting
klant123
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 467
Lid geworden op: 21-07-2014 15:03

Passage Pas

Bericht door klant123 » 08-10-2014 18:44

Is het jullie al opgevallen dat onze Passage-pas alleen werkt als je eerst een keer hebt ingecheckt met die pas ?
En dan niet éénmalig maar iedere dag opnieuw als je het wil gebruiken om een station, indien nodig, uit te komen.

Ik wist dit niet en dacht dat mijn pas naar de filistijnen was. Misschien een bug?

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 08-10-2014 19:10

Heeft in de RP gestaan, enkele weken geleden.

Is inderdaad een fout in de software. In plaats van die te updaten, moeten we inderdaad telkens inchecken, minimaal 1 keer per 48 uur om de kaart werkend te houden.
Anders sta je binnen, als de poortjes allemaal dicht zijn, en kan je er niet meer uit.
Gelukkig is er ook nog een noodpaal met dito knop......
Wie schrijft, die blijft

klant123
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 467
Lid geworden op: 21-07-2014 15:03

Bericht door klant123 » 08-10-2014 20:01

Dan heb ik dat over het hoofd gezien van dat berichtje in de railpocket.
Goed, dat weten we dan ook weer.

Liep vorige week op Lls in m'n haast achter een reiziger aan door een open poortje. Althans ik dacht dat het poortje open stond want ineens klapt dat raam dicht.
Gauw m'n passage pas gepakt: helaas pindakaas. Gelukkig staat er daar altijd wel een poortje continu open dus ik kwam er wel uit.

Maar je staat wel met een :oops: in je uniform.

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 08-10-2014 22:39

Ik zie het al weer.
Oude getrouwe werknemers zijn geheel niet welkom om eens wat oude collega's bij te praten. :cry: :cry:
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 08-10-2014 23:23

Flip fluitketel schreef: ......Oude getrouwe werknemers zijn geheel niet welkom.....
Niet zo somber, poortjes gaan ook gewoon open met een OV-chipkaart.

Nou moet je niet uu rr ee nn blijven bijpraten, maar later gewoon uitchecken (zonder te reizen) kost niets.
Wat de maximale tijd is om kostenloos te verblijven op het station en/of perrons kan iemand je alhier best vertellen......
Wie schrijft, die blijft

mcnwim
Beheerder
Berichten: 742
Lid geworden op: 04-05-2014 13:37

Bericht door mcnwim » 09-10-2014 09:33

Flip fluitketel schreef:Ik zie het al weer.
Oude getrouwe werknemers zijn geheel niet welkom om eens wat oude collega's bij te praten. :cry: :cry:
Flip
Flip,nodig de oude collega,s uit op De Draaischijf ,hier kunnen we genoeg kletsen :razz:

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 09-10-2014 10:23

Das ook een goede, Wim [URL=http://imgur.com/0tcSVwk][IMG]http://i.imgur.
Wie schrijft, die blijft

kniptang
Moderator
Berichten: 208
Lid geworden op: 30-05-2014 20:19

Bericht door kniptang » 09-10-2014 10:47

Gebruikers met een OV-chipkaart kunnen het station gratis passeren via de poortjes, mits zij voldoende saldo (10 of 20 euro) en een NS-product op de kaart hebben staan (NS-abonnement, reizen op saldo, of Business Card). Bezoekers die op een station binnen een uur in- en uitchecken betalen niets.
Gebruikers met een OV-chipkaart zonder saldo kunnen via de NS-kaartautomaat gratis een eenmalige stationspassageproduct op de OV-chipkaart laden. Passanten hebben op de afgiftedatum een uur passagetijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Dit product zal voor die betreffende kalenderdag bij check-in altijd worden gebruikt. Bij de kaartautomaat zullen OV-chipkaarten met een NS-reisrecht worden uitgesloten van deze mogelijkheid; zij kunnen immers al passeren met hun OV-chipkaart. Na het uitchecken verdwijnt het passageproduct van de kaart.
Voor passanten zonder OV-chipkaart (naar schatting maximaal 2% van de gebruikers van een station) maakt NS lokale afspraken met de betreffende gemeente. NS kan na overleg met de betreffende gemeente stationspassagepassen verstrekken.


bron: ns.nl

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 09-10-2014 11:32

Ik bedoelde eigenlijk de personeelsverblijven.
mn. Hoofddorp opstel. Daar kan ik niet zomaar binnen komen. het hek zit inmiddels dicht en de oude wiegandkaart doet het er niet meer op. De opzichter is ook al verdwenen en wie drukt er dan op de knop om het hek te openen? Nu kennen er nog een aantal mensen mij maar over een paar jaar is dat niet meer zo. Maar daar heb ik dan ook niet zoveel meer over bij te kletsen.
Gelukkig zijn er een paar waarvan ik de E- mail en huisadressen heb. Daar babbel ik dan ook regelmatig mee.
( Je moet toch wat te zeuren hebben om een topic vol te kletsen. Niet waar?)
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 09-10-2014 13:46

Om het nog wat mooier te maken voor onze Flip......

U mag er ook niet meer komen, immers op afgesloten Prorailterreinen (niet voor publiek toegankelijke plaatsten) moet u bevoegd spoorbetreder zijn en zijn gehuld in een geel veiligheidsvest.
Er staan hoge boetes op en Proail en particuliere veiligheidsdiensten controleren.
Tsja, we leven niet meer in de jaren '90 en eerder................

Ook op ASD hangen tegenwoordig bordjes, als je er niets te zoeken hebt mag je er niet meer naar binnen, het is er al druk genoeg, staat er nog bij........
Wie schrijft, die blijft

Plaats reactie