URGENT ! VIRM per direct wegzetten in Gereed continue
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 04-08-2014 19:26
URGENT ! VIRM per direct wegzetten in Gereed continue
Ik wil jullie hierbij als EZO vertegenwoordigers, binnen jullie Productie Eenheid, verzoeken om het volgende in gang te zetten / te communiceren.
Tot nader order alle Virm’en per direct in het hele land niet meer EZO opstellen, maar in de bedrijfstoestand “Gereed Continue”.
Reeds geparkeerde VIRM’en ook alsnog in “gereed continue” (laten) zetten.
Aanleiding is het hoge verbruik van de lijnfilterspoelen, die ploffen (kortsluiting) door condenseren.
Door de Virm te parkeren in “Gereed Continu” blijft de tractieventilatie bij de spoel aanstaan en ontstaat er geen condens.
Er is op dit moment een service info techniek in de maak welke naar verwachting morgen rondgestuurd gaat worden.
Uiteraard gelden nu op dit moment de seizoensmaatregelen waardoor de VIRM al in gereed continu staat.
Met vriendelijke groet,
Freddy Franke
PMO
Energiezuinig Rijden & Energiezuinig Opstellen
Tot nader order alle Virm’en per direct in het hele land niet meer EZO opstellen, maar in de bedrijfstoestand “Gereed Continue”.
Reeds geparkeerde VIRM’en ook alsnog in “gereed continue” (laten) zetten.
Aanleiding is het hoge verbruik van de lijnfilterspoelen, die ploffen (kortsluiting) door condenseren.
Door de Virm te parkeren in “Gereed Continu” blijft de tractieventilatie bij de spoel aanstaan en ontstaat er geen condens.
Er is op dit moment een service info techniek in de maak welke naar verwachting morgen rondgestuurd gaat worden.
Uiteraard gelden nu op dit moment de seizoensmaatregelen waardoor de VIRM al in gereed continu staat.
Met vriendelijke groet,
Freddy Franke
PMO
Energiezuinig Rijden & Energiezuinig Opstellen
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
Allereerst in de betrouwbare inzet van hoger belang dat het energieverbruik. Dus ik kan mij die mededeling van Nedtrain wel plaatsen.
Dat probleem van defecte lijnfilterspoelen en andere electronische componenten is trouwens niet nieuw. Een aantal jaren geleden toen ik mij nog veel bezig hield met energie zuinig rijden en opstellen kwam dit probleem ook al boven water tijden sneeuwval. Electronica en sneeuw verdragen elkaar slecht. Ventileren was de enige remedie en daarvoor moet het stel wel in gereed continu blijven staan.
Ik heb ook geen idee wat de kosten zijn van andere lijnfilterspoelen of constructiewijzigingen t.o.v. de energiebesparing op een lang termijn want daar gaat het wel om. Als een wijziging er in de komende tien jaar terugverdiend wordt met energiebesparing is dat misschien te verkiezen. Anders is het alleen maar een schadepost.
Flip
Dat probleem van defecte lijnfilterspoelen en andere electronische componenten is trouwens niet nieuw. Een aantal jaren geleden toen ik mij nog veel bezig hield met energie zuinig rijden en opstellen kwam dit probleem ook al boven water tijden sneeuwval. Electronica en sneeuw verdragen elkaar slecht. Ventileren was de enige remedie en daarvoor moet het stel wel in gereed continu blijven staan.
Ik heb ook geen idee wat de kosten zijn van andere lijnfilterspoelen of constructiewijzigingen t.o.v. de energiebesparing op een lang termijn want daar gaat het wel om. Als een wijziging er in de komende tien jaar terugverdiend wordt met energiebesparing is dat misschien te verkiezen. Anders is het alleen maar een schadepost.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 13-08-2014 10:57
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
Gisteren ontving ik een mailing over dit onderwerp met een volstrekt onjuiste tekst.
Hierin werd gewag gemaakt dat de lijnfilterspoelen de omgevingstemperatuur aanneemt en tijdens het opwarmen na inschakelen van gereed continue er condensatie optreed en vervolgens sluiting in de spoelen wanneer daar haarscheuren in de isolatie bevinden.
Dat is natuurkundig onjuist. Condensatie treed op wanneer bij de afkoelende lucht de relatieve vochtigheid toeneemt.. Waterdamp condenseert het eerst op vaste stoffen. In dit geval op de lijnfilterspoelen.
Denk maar eens aan een heldere najaarsavond. De ruiten van auto's zijn al helemaal nat terwijl het zicht nog onbelemmerd is.
Wolkenvorming treed op wanneer de lucht zover is afgekoeld dat de heersende hoeveelheid waterdamp condenseert op condensatiekernen als stofdeeltjes of zoutkristallen die in de atmosfeer zweven.
Klaarblijkelijk zijn er geen meteorologie amateurs bij Nedtrain.
Hebben mijn vlieglessen in het verleden toch nut gehad. Meteolrologie was een belangrijk onderwerp.
Flip
Hierin werd gewag gemaakt dat de lijnfilterspoelen de omgevingstemperatuur aanneemt en tijdens het opwarmen na inschakelen van gereed continue er condensatie optreed en vervolgens sluiting in de spoelen wanneer daar haarscheuren in de isolatie bevinden.
Dat is natuurkundig onjuist. Condensatie treed op wanneer bij de afkoelende lucht de relatieve vochtigheid toeneemt.. Waterdamp condenseert het eerst op vaste stoffen. In dit geval op de lijnfilterspoelen.
Denk maar eens aan een heldere najaarsavond. De ruiten van auto's zijn al helemaal nat terwijl het zicht nog onbelemmerd is.
Wolkenvorming treed op wanneer de lucht zover is afgekoeld dat de heersende hoeveelheid waterdamp condenseert op condensatiekernen als stofdeeltjes of zoutkristallen die in de atmosfeer zweven.
Klaarblijkelijk zijn er geen meteorologie amateurs bij Nedtrain.
Hebben mijn vlieglessen in het verleden toch nut gehad. Meteolrologie was een belangrijk onderwerp.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s