URGENT ! VIRM per direct wegzetten in Gereed continue

Berichten over ons materieel
Plaats reactie
rondegoede
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 123
Lid geworden op: 04-08-2014 19:26

URGENT ! VIRM per direct wegzetten in Gereed continue

Bericht door rondegoede » 30-01-2015 12:11

Ik wil jullie hierbij als EZO vertegenwoordigers, binnen jullie Productie Eenheid, verzoeken om het volgende in gang te zetten / te communiceren.

Tot nader order alle Virm’en per direct in het hele land niet meer EZO opstellen, maar in de bedrijfstoestand “Gereed Continue”.

Reeds geparkeerde VIRM’en ook alsnog in “gereed continue” (laten) zetten.

Aanleiding is het hoge verbruik van de lijnfilterspoelen, die ploffen (kortsluiting) door condenseren.

Door de Virm te parkeren in “Gereed Continu” blijft de tractieventilatie bij de spoel aanstaan en ontstaat er geen condens.

Er is op dit moment een service info techniek in de maak welke naar verwachting morgen rondgestuurd gaat worden.

Uiteraard gelden nu op dit moment de seizoensmaatregelen waardoor de VIRM al in gereed continu staat.

Met vriendelijke groet,

Freddy Franke

PMO
Energiezuinig Rijden & Energiezuinig Opstellen

popeye
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06-11-2014 16:52

Bericht door popeye » 30-01-2015 14:02

Hoelang worden die Virm,s al weggezet in de Sluimeren stand :???:
Komen ze daar nu pas achter ?

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 30-01-2015 15:06

Investeren in betere lijnfilterspoelen? Is dat een idee?
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

popeye
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06-11-2014 16:52

Bericht door popeye » 30-01-2015 17:00

Flip fluitketel schreef:Investeren in betere lijnfilterspoelen? Is dat een idee?
Flip
Dat ligt eraan Flip of het dan meer oplevert dan EZO wegzetten :idea:

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 30-01-2015 22:09

Allereerst in de betrouwbare inzet van hoger belang dat het energieverbruik. Dus ik kan mij die mededeling van Nedtrain wel plaatsen.
Dat probleem van defecte lijnfilterspoelen en andere electronische componenten is trouwens niet nieuw. Een aantal jaren geleden toen ik mij nog veel bezig hield met energie zuinig rijden en opstellen kwam dit probleem ook al boven water tijden sneeuwval. Electronica en sneeuw verdragen elkaar slecht. Ventileren was de enige remedie en daarvoor moet het stel wel in gereed continu blijven staan.
Ik heb ook geen idee wat de kosten zijn van andere lijnfilterspoelen of constructiewijzigingen t.o.v. de energiebesparing op een lang termijn want daar gaat het wel om. Als een wijziging er in de komende tien jaar terugverdiend wordt met energiebesparing is dat misschien te verkiezen. Anders is het alleen maar een schadepost.

Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Peter Haaswijk
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 71
Lid geworden op: 13-08-2014 10:57

Bericht door Peter Haaswijk » 30-01-2015 22:14

Hallo Flip,
Maar een treinstel dat defecte lijnfilters heeft kost ook centjes ,het produceert niks en moet ook nog naar de wpl.
Dat moet je ook overwegen.
Groeten ,
Peter
NS vanaf 1920 tot nu ,vooral materieel en seinwezen.Ex Monteur SW Rtd .

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 02-02-2015 11:13

Gisteren ontving ik een mailing over dit onderwerp met een volstrekt onjuiste tekst.
Hierin werd gewag gemaakt dat de lijnfilterspoelen de omgevingstemperatuur aanneemt en tijdens het opwarmen na inschakelen van gereed continue er condensatie optreed en vervolgens sluiting in de spoelen wanneer daar haarscheuren in de isolatie bevinden.

Dat is natuurkundig onjuist. Condensatie treed op wanneer bij de afkoelende lucht de relatieve vochtigheid toeneemt.. Waterdamp condenseert het eerst op vaste stoffen. In dit geval op de lijnfilterspoelen.
Denk maar eens aan een heldere najaarsavond. De ruiten van auto's zijn al helemaal nat terwijl het zicht nog onbelemmerd is.
Wolkenvorming treed op wanneer de lucht zover is afgekoeld dat de heersende hoeveelheid waterdamp condenseert op condensatiekernen als stofdeeltjes of zoutkristallen die in de atmosfeer zweven.
Klaarblijkelijk zijn er geen meteorologie amateurs bij Nedtrain.
Hebben mijn vlieglessen in het verleden toch nut gehad. Meteolrologie was een belangrijk onderwerp.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Plaats reactie