DDM-1 ook weer terug in dienst

Berichten over ons materieel
Plaats reactie
Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

DDM-1 ook weer terug in dienst

Bericht door Remkraan » 11-02-2015 10:41

Alleen de ouderen onder ons ( :wink: ) kennen ze nog, de al weer zo'n 30 jaar oude DDM-1, welke destijds reed met lok 1600.
Ze stonden toen altijd al meer stil dan dat ze reden. Deze alleen op lucht remmende DubbelDekkers waren ook eigenlijk alleen geschikt om IC treinen mee te rijden.
Na lange buitendienststelling kwamen ze enkele jaren terug weer zeer kort in dienst, nu met aangepaste lok 1700.
Daarna stonden ze weer verder te wachten (en te beschimmelen) te Nijmegen.
Afgelopen week heeft NSR na lang nadenken besloten 11 combinaties van 4 rijtuigen weer op de baan te willen brengen, vanaf begin 2016.
Er zal nog heel wat werk moeten worden verzet om dit compleet vervallen materieel weer enigszins rijvaardig te krijgen.
En wij kunnen weer naar de instructie......

gr Remkraan
Wie schrijft, die blijft

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 11-02-2015 12:23

Wordt het remmen weer een beetje vakwerk.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

schuurmans
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 247
Lid geworden op: 11-06-2014 19:46

Bericht door schuurmans » 11-02-2015 13:45

Het onderwerp Vaste remmen zal wel weer op tafel komen te Amersfoort :idea:

popeye
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06-11-2014 16:52

Bericht door popeye » 11-02-2015 18:54

Hebben ze eindelijk weer een beetje uitzicht daar in Nijmegen :mrgreen:

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 11-02-2015 19:07

schuurmans schreef:Het onderwerp Vaste remmen zal wel weer op tafel komen te Amersfoort :idea:
Kom maar op met de vragen over vaste remmen.
Ik heb er jaren aan besteed.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 11-02-2015 23:56

En Flip, wist je toen hoe het moest....... :razz:
Wie schrijft, die blijft

Michiel
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 25-07-2014 18:41

Bericht door Michiel » 12-02-2015 11:39

Wordt nog wat...

Naar ik hoor schijnen de opnieuw in dienst genomen DD-AR 3 stellen ook wat bedrijfsvaardigheidsprobleempjes in het dagelijkse gebruik te vertonen.
Je kan natuurlijk ook wat minder diplomatiek stellen dat als je oude zooi weer terug van stal haalt dat vragen om problemen is.
En wellicht stellen dat je van pure armoede je reizigers op 1-2-3 in museummaterieel Mat 64, DDM & DD-AR jaren 80 vervoert.

Een regelrechte aanfluiting anno 2015!

Ik wens alle betrokkenen veel wijsheid en of beterschap toe.

Michiel
The Way To Hell Is Paved With Good Intentions.

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 12-02-2015 15:06

Remkraan schreef:En Flip, wist je toen hoe het moest....... :razz:
Dat mag je wel veronderstellen. :wink:
Nog in de WPL heb ik mij er mee bezig gehouden.
Ik kan mij nog herinneren dat er telkens vaste remmen optraden bij enkele plan W rijtuigen. Je kon de triplekleppen testen tot je een ons woog maar vast blijven zitten ho maar. Na lang zoeken zat het in een enkele FV4 remkraan die iets te snel de LDO terug reduceerde en dat in combinatie van een te kort gegeven LDO in een lange trein.
Als instruktiemachinist heb ik menig lesuurtje besteed aan het probleem.

Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

deridder
Bronzen forumlid
Bronzen forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 10-01-2015 19:19

Bericht door deridder » 12-02-2015 17:24

Dan hoop ik maar dat die kennis nu nog aanwezig is daar in Amersfoort :roll:
Weinig instructeurs hebben nog de tijd van de vaster remmen problematiek meegemaakt.

mees
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 112
Lid geworden op: 21-06-2014 17:42

Bericht door mees » 17-02-2015 18:50

Ging het dan vaak fout door te weinig kennis bij de machinisten of door een gebrek aan het materieel ?

Plaats reactie