DDM-1 ook weer terug in dienst
-
- Gouden forumlid
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 09-05-2014 22:50
DDM-1 ook weer terug in dienst
Alleen de ouderen onder ons ( ) kennen ze nog, de al weer zo'n 30 jaar oude DDM-1, welke destijds reed met lok 1600.
Ze stonden toen altijd al meer stil dan dat ze reden. Deze alleen op lucht remmende DubbelDekkers waren ook eigenlijk alleen geschikt om IC treinen mee te rijden.
Na lange buitendienststelling kwamen ze enkele jaren terug weer zeer kort in dienst, nu met aangepaste lok 1700.
Daarna stonden ze weer verder te wachten (en te beschimmelen) te Nijmegen.
Afgelopen week heeft NSR na lang nadenken besloten 11 combinaties van 4 rijtuigen weer op de baan te willen brengen, vanaf begin 2016.
Er zal nog heel wat werk moeten worden verzet om dit compleet vervallen materieel weer enigszins rijvaardig te krijgen.
En wij kunnen weer naar de instructie......
gr Remkraan
Ze stonden toen altijd al meer stil dan dat ze reden. Deze alleen op lucht remmende DubbelDekkers waren ook eigenlijk alleen geschikt om IC treinen mee te rijden.
Na lange buitendienststelling kwamen ze enkele jaren terug weer zeer kort in dienst, nu met aangepaste lok 1700.
Daarna stonden ze weer verder te wachten (en te beschimmelen) te Nijmegen.
Afgelopen week heeft NSR na lang nadenken besloten 11 combinaties van 4 rijtuigen weer op de baan te willen brengen, vanaf begin 2016.
Er zal nog heel wat werk moeten worden verzet om dit compleet vervallen materieel weer enigszins rijvaardig te krijgen.
En wij kunnen weer naar de instructie......
gr Remkraan
Wie schrijft, die blijft
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 11-06-2014 19:46
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 25-07-2014 18:41
Wordt nog wat...
Naar ik hoor schijnen de opnieuw in dienst genomen DD-AR 3 stellen ook wat bedrijfsvaardigheidsprobleempjes in het dagelijkse gebruik te vertonen.
Je kan natuurlijk ook wat minder diplomatiek stellen dat als je oude zooi weer terug van stal haalt dat vragen om problemen is.
En wellicht stellen dat je van pure armoede je reizigers op 1-2-3 in museummaterieel Mat 64, DDM & DD-AR jaren 80 vervoert.
Een regelrechte aanfluiting anno 2015!
Ik wens alle betrokkenen veel wijsheid en of beterschap toe.
Michiel
Naar ik hoor schijnen de opnieuw in dienst genomen DD-AR 3 stellen ook wat bedrijfsvaardigheidsprobleempjes in het dagelijkse gebruik te vertonen.
Je kan natuurlijk ook wat minder diplomatiek stellen dat als je oude zooi weer terug van stal haalt dat vragen om problemen is.
En wellicht stellen dat je van pure armoede je reizigers op 1-2-3 in museummaterieel Mat 64, DDM & DD-AR jaren 80 vervoert.
Een regelrechte aanfluiting anno 2015!
Ik wens alle betrokkenen veel wijsheid en of beterschap toe.
Michiel
The Way To Hell Is Paved With Good Intentions.
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
Dat mag je wel veronderstellen.Remkraan schreef:En Flip, wist je toen hoe het moest.......
Nog in de WPL heb ik mij er mee bezig gehouden.
Ik kan mij nog herinneren dat er telkens vaste remmen optraden bij enkele plan W rijtuigen. Je kon de triplekleppen testen tot je een ons woog maar vast blijven zitten ho maar. Na lang zoeken zat het in een enkele FV4 remkraan die iets te snel de LDO terug reduceerde en dat in combinatie van een te kort gegeven LDO in een lange trein.
Als instruktiemachinist heb ik menig lesuurtje besteed aan het probleem.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s