Sgm deuren dicht
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 11-06-2014 19:46
Sgm deuren dicht
Aanvullende maatregelen sgm deuren dicht met onmiddelijke ingang niet meer van toepassing
Gelukkig maar ,al dat gepiep steeds bij vertrek
Gelukkig maar ,al dat gepiep steeds bij vertrek
-
- Bronzen forumlid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 29-06-2014 10:32
Ik had er vandaag ook al weer meerdere mee waarbij ik op elk station de mcn weer moest verwittigen dat de deuren dicht waren.
Als je dan van die diensten hebt met meerdere ritten dan krijg je een droge strot met dit weer en dan hebben ze de gratis verstrekking van water teruggedraaid, wat ik ook niet snap want het was vandaag weer ruim boven de 27 graden.
Nou ja, zelf maar wat van huis meegenomen.
Als je dan van die diensten hebt met meerdere ritten dan krijg je een droge strot met dit weer en dan hebben ze de gratis verstrekking van water teruggedraaid, wat ik ook niet snap want het was vandaag weer ruim boven de 27 graden.
Nou ja, zelf maar wat van huis meegenomen.
Tot het volgende bericht,
groeten, Hans.
groeten, Hans.
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 14-05-2014 11:22
-
- Gouden forumlid
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 09-05-2014 22:50
Is nog nooit gebeurt, zal ook nu weer niet gebeuren......j.kelderman schreef:Maar zou men nu straks weer de hele vloot SGM buiten dienst stellen om dat euvel op te sporen ?
Bijna 100 treinstellen minder in dienst zou tot een logistieke ramp worden.
De vorige situatie heeft zo'n 7 maanden geduurd, dus reken maar op januari 2015.......
Wie schrijft, die blijft
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
2018 is geen gek moment om de oude SGM stellen te vervangen.
Ze hebben dan meer dan 30 a 40 dienstjaren er op zitten. Dat is ongeveer de technische en economische levensduur.
Dat ze zich zo lang hebben kunnen handhaven mag een wonder heten. Echt populair waren ze niet. Ik zal een paar redenen noemen.
De lage topsnelheid die in de praktijk vaak niet hoger dan 115 km/u bedroeg. De krappe stoelopstelling, het slechte rijgedrag en de hoge kosten voor het tractiemotoronderhoud. 8 motoren voor een tweewagenstel is niet heel efficiënt. Gezien de inzet van het materieel had een hogere topsnelheid met minder motoren op dezelfde dienstregeling goedkoper geweest. Maar dat was ook niet het idee van SGM. Dit mat was bedoeld voor de Zoetermeerlijn en de sneltram Utrecht Nieuwegein. Dat laatse werd als bekent een tramlijn. Slechts de accute materieelnood en het niet meer leverbaar zijn van mat'64 noopte NS tot bijbestellen van SGM.
Flip
Ze hebben dan meer dan 30 a 40 dienstjaren er op zitten. Dat is ongeveer de technische en economische levensduur.
Dat ze zich zo lang hebben kunnen handhaven mag een wonder heten. Echt populair waren ze niet. Ik zal een paar redenen noemen.
De lage topsnelheid die in de praktijk vaak niet hoger dan 115 km/u bedroeg. De krappe stoelopstelling, het slechte rijgedrag en de hoge kosten voor het tractiemotoronderhoud. 8 motoren voor een tweewagenstel is niet heel efficiënt. Gezien de inzet van het materieel had een hogere topsnelheid met minder motoren op dezelfde dienstregeling goedkoper geweest. Maar dat was ook niet het idee van SGM. Dit mat was bedoeld voor de Zoetermeerlijn en de sneltram Utrecht Nieuwegein. Dat laatse werd als bekent een tramlijn. Slechts de accute materieelnood en het niet meer leverbaar zijn van mat'64 noopte NS tot bijbestellen van SGM.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s