Ik ook, dat zou toch voor iedereen gelijk moeten zijn tegenwoordig met de centrale herinstructie te Amf ?kiekkiek schreef:....Ik mag er tot 31-12-2015 in sturen.....
Herindienststelling onverbouwde DDAR
-
- Gouden forumlid
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 21-07-2014 15:03
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 13-08-2014 10:57
Hallo,
Op 31 juli schreef de Spoorjournalist dat NS DDAR rijtuigen weer in gebruik gaat nemen.Dat was besloten in februari.
Dit dus :
De treinstammen zullen gefaseerd instromen:
- Per september 2014: 4 stammen
- Per december 2014: 12 stammen
- Per februari 2015: 16 stammen
Vanmorgen ,16 Augustus ,hoor ik op de radio dat de NS " oude treinen " opknappen om wat te doen aan de volle treinen tijdens de spits.
Gaat het hier om hetzelfde mat ?
Vr Gr ,
Peter
Op 31 juli schreef de Spoorjournalist dat NS DDAR rijtuigen weer in gebruik gaat nemen.Dat was besloten in februari.
Dit dus :
De treinstammen zullen gefaseerd instromen:
- Per september 2014: 4 stammen
- Per december 2014: 12 stammen
- Per februari 2015: 16 stammen
Vanmorgen ,16 Augustus ,hoor ik op de radio dat de NS " oude treinen " opknappen om wat te doen aan de volle treinen tijdens de spits.
Gaat het hier om hetzelfde mat ?
Vr Gr ,
Peter
NS vanaf 1920 tot nu ,vooral materieel en seinwezen.Ex Monteur SW Rtd .
-
- Beheerder
- Berichten: 742
- Lid geworden op: 04-05-2014 13:37
NS haalt oude treinen weer van stal
De NS gaat oude intercity's opknappen en tijdelijk weer inzetten in de strijd tegen overvolle treinen in de spitsuren. President-directeur Timo Huges hoopt dat het helpt, maar waarschuwt de reiziger in het AD: 'Staan in de spits blijft erbij horen.'
lees verder op http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... stal.dhtml
De NS gaat oude intercity's opknappen en tijdelijk weer inzetten in de strijd tegen overvolle treinen in de spitsuren. President-directeur Timo Huges hoopt dat het helpt, maar waarschuwt de reiziger in het AD: 'Staan in de spits blijft erbij horen.'
lees verder op http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... stal.dhtml
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
Weet de pers veel?
Zelfs binnen NS weten sommige de verschillen niet. Vooral binnen de afdeling commercie. Getuige de recente naamsveranderingen voor Sprinter en zo.
Laten we maar eerst een lesje geven.
Een intercity is een snelle treinverbinding tussen een aantal belangrijke steden.
Een stoptrein is een verbinding die alle tussengelegen stations en halten aandoet.
Een sneltrein is een snellere verbinding tussen plaatsen die niet per sé aan de eisen van een intercity hoeft te voldoen.
Intercitymaterieel is materieel met een bepaalt minimum comfort welke geschikt is voor intercitytreinen.
Stoptreinmaterieel biedt minder comfort maar heeft kenmerkende eigenschappen welke geschikt zijn voor snel in en uitstappen .
Sprinters is als bovenstaand maar bovendien tractieeigenschappen welke snel aanzetten en afremmen mogelijk maakt zodoende stationnementestijden tot een minimum beperken.
Misschien kunnen bepaalde lieden met dit lijstje beter onderscheid maken zodat er minder storende wartaal gepubliceert wordt.
Flip
Zelfs binnen NS weten sommige de verschillen niet. Vooral binnen de afdeling commercie. Getuige de recente naamsveranderingen voor Sprinter en zo.
Laten we maar eerst een lesje geven.
Een intercity is een snelle treinverbinding tussen een aantal belangrijke steden.
Een stoptrein is een verbinding die alle tussengelegen stations en halten aandoet.
Een sneltrein is een snellere verbinding tussen plaatsen die niet per sé aan de eisen van een intercity hoeft te voldoen.
Intercitymaterieel is materieel met een bepaalt minimum comfort welke geschikt is voor intercitytreinen.
Stoptreinmaterieel biedt minder comfort maar heeft kenmerkende eigenschappen welke geschikt zijn voor snel in en uitstappen .
Sprinters is als bovenstaand maar bovendien tractieeigenschappen welke snel aanzetten en afremmen mogelijk maakt zodoende stationnementestijden tot een minimum beperken.
Misschien kunnen bepaalde lieden met dit lijstje beter onderscheid maken zodat er minder storende wartaal gepubliceert wordt.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s
-
- Gouden forumlid
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 09-05-2014 22:50
Inderdaad, hiermee worden de oudere gele DDAR met de groene bankjes mee bedoelt.
Bij de (toen nog definitieve buitendienststelling.......) werd er zelfs een heuse afscheidsrit met dit type trein gereden voor een grote groep belangstellenden.
Dat kan over enkele jaren dus weer over gedaan worden
Zie voor een fotoverslag: http://www.spoorforum.nl/spoorforum/php ... =12&t=5462
Verder wordt de revisie gegund aan Nedtrain Haarlem voor een bedrag van 17 miljoen euro. Benieuwd of er voor dit bedrag ook een wat beter interieur inclusief is..........
Bij de (toen nog definitieve buitendienststelling.......) werd er zelfs een heuse afscheidsrit met dit type trein gereden voor een grote groep belangstellenden.
Dat kan over enkele jaren dus weer over gedaan worden
Zie voor een fotoverslag: http://www.spoorforum.nl/spoorforum/php ... =12&t=5462
Verder wordt de revisie gegund aan Nedtrain Haarlem voor een bedrag van 17 miljoen euro. Benieuwd of er voor dit bedrag ook een wat beter interieur inclusief is..........
Wie schrijft, die blijft