Herindienststelling onverbouwde DDAR

Berichten over ons materieel
Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 01-08-2014 23:09

kiekkiek schreef:....Ik mag er tot 31-12-2015 in sturen.....
Ik ook, dat zou toch voor iedereen gelijk moeten zijn tegenwoordig met de centrale herinstructie te Amf ?
Wie schrijft, die blijft

klant123
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 467
Lid geworden op: 21-07-2014 15:03

Bericht door klant123 » 02-08-2014 18:17

Bij mij staat ie ook tot 31 december 2015.
In 2012, dacht ik, hebben we instructie gehad op de BDS en loc 1700.
En in 2013 de DDZ. Dus we mogen er op rijden.

De DDAR zal volgend jaar wel op het menu staan in Amersfoort.

tomorrow
Volwaardig forumlid
Volwaardig forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 10-05-2014 18:31

Bericht door tomorrow » 03-08-2014 08:26

Jullie hebben gelijk, ik kijk te weinig in mijn railpocket.
Ik zie daar ook altijd weinig interessants!!! :mrgreen:

Peter Haaswijk
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 71
Lid geworden op: 13-08-2014 10:57

Bericht door Peter Haaswijk » 16-08-2014 11:09

Hallo,
Op 31 juli schreef de Spoorjournalist dat NS DDAR rijtuigen weer in gebruik gaat nemen.Dat was besloten in februari.

Dit dus :
De treinstammen zullen gefaseerd instromen:
- Per september 2014: 4 stammen
- Per december 2014: 12 stammen
- Per februari 2015: 16 stammen


Vanmorgen ,16 Augustus ,hoor ik op de radio dat de NS " oude treinen " opknappen om wat te doen aan de volle treinen tijdens de spits.

Gaat het hier om hetzelfde mat ?

Vr Gr ,
Peter
NS vanaf 1920 tot nu ,vooral materieel en seinwezen.Ex Monteur SW Rtd .

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 16-08-2014 11:28

--
Wie schrijft, die blijft

mcnwim
Beheerder
Berichten: 742
Lid geworden op: 04-05-2014 13:37

Bericht door mcnwim » 16-08-2014 12:40

NS haalt oude treinen weer van stal

De NS gaat oude intercity's opknappen en tijdelijk weer inzetten in de strijd tegen overvolle treinen in de spitsuren. President-directeur Timo Huges hoopt dat het helpt, maar waarschuwt de reiziger in het AD: 'Staan in de spits blijft erbij horen.'

lees verder op :arrow: http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... stal.dhtml

renetje
Bronzen forumlid
Bronzen forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 24-07-2014 23:12

Bericht door renetje » 16-08-2014 17:15

Ddar benoemen als oude intercity!

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 16-08-2014 17:49

Weet de pers veel?
Zelfs binnen NS weten sommige de verschillen niet. Vooral binnen de afdeling commercie. Getuige de recente naamsveranderingen voor Sprinter en zo.
Laten we maar eerst een lesje geven.
Een intercity is een snelle treinverbinding tussen een aantal belangrijke steden.
Een stoptrein is een verbinding die alle tussengelegen stations en halten aandoet.
Een sneltrein is een snellere verbinding tussen plaatsen die niet per sé aan de eisen van een intercity hoeft te voldoen.
Intercitymaterieel is materieel met een bepaalt minimum comfort welke geschikt is voor intercitytreinen.
Stoptreinmaterieel biedt minder comfort maar heeft kenmerkende eigenschappen welke geschikt zijn voor snel in en uitstappen .
Sprinters is als bovenstaand maar bovendien tractieeigenschappen welke snel aanzetten en afremmen mogelijk maakt zodoende stationnementestijden tot een minimum beperken.
Misschien kunnen bepaalde lieden met dit lijstje beter onderscheid maken zodat er minder storende wartaal gepubliceert wordt.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 16-08-2014 22:59

Inderdaad, hiermee worden de oudere gele DDAR met de groene bankjes mee bedoelt.

Bij de (toen nog definitieve buitendienststelling.......) werd er zelfs een heuse afscheidsrit met dit type trein gereden voor een grote groep belangstellenden.
Dat kan over enkele jaren dus weer over gedaan worden :grin:

Zie voor een fotoverslag: http://www.spoorforum.nl/spoorforum/php ... =12&t=5462

Verder wordt de revisie gegund aan Nedtrain Haarlem voor een bedrag van 17 miljoen euro. Benieuwd of er voor dit bedrag ook een wat beter interieur inclusief is..........
Wie schrijft, die blijft

Michiel
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 25-07-2014 18:41

Bericht door Michiel » 28-08-2014 19:48

Altijd leuk om te zien en te lezen dat meerjaren- en korte termijnplanning beide behoren tot het specialisme van ons prachtige bedrijf.

Sjappoo......

Michiel
The Way To Hell Is Paved With Good Intentions.

Plaats reactie