Vanaf 1 januari zullen op de langste, zesdelige, dubbeldekstreinstellen standaard twee conducteurs worden ingepland in plaats van een. Voor Beter OV stelt daarover vragen aan de NS.
Nederlandse Spoorwegen,
De heer Timo Huges
Amsterdam, 7 oktober 2014
Geachte heer Huges,
Naar wij hebben begrepen, zal het afgesproken aantal conducteurs (de ‘plannorm’) op een treinstel van het type VIRM-VI (de zesdelige dubbeldekstreinstellen zoals we die sinds ongeveer de eeuwwisseling kennen) met ingang van 1 januari 2015 worden verhoogd van een naar twee. Treinstellen van het type VIRM-VI rijden in grote aantallen door ons land. Dat betekent dat de NS vanaf 1 januari flink wat meer conducteurs nodig heeft, al kan ter nuancering worden gesteld dat in de praktijk nu ook al regelmatig twee HC’s op een VIRM-VI werkzaam zijn.
Dat roept bij ons de volgende vragen op.
lees verder op http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Meer conducteurs op lange dubbeldekkers
-
- nieuws account draaischijf
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 07-05-2014 19:21
-
- Gouden forumlid
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 21-07-2014 15:03
stukje uit: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
"Waar gaat de NS de benodigde extra conducteurs vandaan halen? Wij zien geen advertenties in de krant"
Zal mij niks verbazen als er straks op sommige lijntjes regelmatig zonder hc gereden gaat worden.
Misschien eerst in de dal-uren en/of op een enkel stel.
"Waar gaat de NS de benodigde extra conducteurs vandaan halen? Wij zien geen advertenties in de krant"
Zal mij niks verbazen als er straks op sommige lijntjes regelmatig zonder hc gereden gaat worden.
Misschien eerst in de dal-uren en/of op een enkel stel.