Onderbouwing: na behandeling anti icing één remming uitvoeren
In landen om ons heen waar men al enkele jaren bekend is met anti icing behandelingen werkt men met één remming. Afgelopen jaren is bij ons de keuze gemaakt om een tweetal remmingen uit te voeren waarbij de tweede remming vooral diende om je ervan te overtuigen dat de remwerking weer normaal was.
Inmiddels zijn we gewend aan hoe om te gaan met anti icing behandelingen en hebben er aanvullende onderzoeken plaatsgevonden waarbij gekeken is wat de effecten zijn op ons materieel.
Voor de types ICM, SGM-II en Mat’64 (blokberemd) is met de behaalde resultaten uit onderzoek aangetoond dat één conditioneringsremming kan worden toegepast. Voor een gekoppelde formatie bestaand uit één treinstel zonder en één treinstel met anti-icing behandeling kunnen dezelfde instructies gehanteerd worden
Voor de metingen zijn de qua remsysteem meest kritische treintypes gekozen, die het meest gevoelig voor het invloed van de anti-icing behandeling zijn. Op basis van de metingen kan de redeneerlijn dan ook toegepast worden op SLT, SGM-III, Mat’64 V12-V13, DDZ,DD-AR, VIRM en ICE. De veiligheidsremsystemen van deze materieeltypes zijn met het geteste materieel vergelijkbaar of de types beschikken over additionele, adhesie-onafhankelijke remkrachtbronnen (magneetremmen).
Detailinformatie:
Uit de resultaten van de remwegmetingen blijkt dat bij de tweede remming na de anti-icing behandeling in het slechtste geval (ICM) een gemiddelde remwegverlenging van 5% optreedt. De tweede remming kan dus negatief beïnvloed worden door de anti-icing behandeling. De analyse gebaseerd op de remberekening onderbouwt echter dat de procentuele verlenging voor een initiële snelheid van 30 km/h binnen de natuurlijke spreiding (range van -10 tot +13 %) van optredende remwegen ligt. Oftewel binnen de spreiding die materieel nu al laat zien.
Insite
bron toegevoegd
Nog maar 1 remming na Anti Icing
-
- Volwaardig forumlid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28-09-2014 19:54
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 14-09-2014 18:42