DD-AR wordt per december weer ingezet

Berichten over ons materieel
Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 18-12-2014 12:24

klant123 schreef:DubbelDeksMaterieel 1 (DDM1)
Om inbouw van ERTMS in de periode 2018-2022 mogelijk
te maken is alternatief materieel nodig. Door het inbouwen
ontstaat anders een materieeltekort in de dienstregeling.
Daarom krijgen ca. 50 tot 70 dubbeldeksrijtuigen van het
type DDM1 zowel een revisie, als een modernisering van
het in- en exterieur. Dan voldoet het materieel weer aan de
eisen van deze tijd. De financiering hiervan vindt plaats in
afstemming met het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

bron: http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... lan-ns.pdf

Toe maar, met een complete revisie nog wel. Benieuwd of de DDM dan ook geschikt wordt gemaakt voor het EP remmen.
Verbazingwekkend. Het materieelbeleid van Nedtrain.
En ik maar denken dat DDM 1 wel naar de sl;oper zou gaan.
Het lijkt mij sterk dat DDM 1 nog in trek/duw verkeer ingezet zal worden en al helemaal dat er een EP rem ingebouwd gaat worden.
De toegepaste triplekleppen zijn hooguit geschikt voor het UIC EP rem en daar hebben de 1700 geen voorzieningen voor. En voor zover ik weet zijn de 1800 ook niet meer inzetbaar voor de reizigersdienst zonder hoge revisiekosten terwijl er ook nog een aardige vloot 1700en in de motteballen staan. Maar wie weet krijg ik nog eens verassingen.

Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 19-12-2014 10:11

Er zijn destijds loks 1700 aangepast om met DDM te gaan rijden, maar ook hiervan staan vele terzijde op het moment.
In de wandelgangen verneem ik overigens dat het bericht over de herindienststelling van DDM perongeluk in de tekst van het vervoersplan is terechtgekomen.......
Wie schrijft, die blijft

Plaats reactie