DD-AR wordt per december weer ingezet

Berichten over ons materieel
Twente
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 174
Lid geworden op: 02-08-2014 09:42

DD-AR wordt per december weer ingezet

Bericht door Twente » 27-11-2014 14:23

In afwachting van de instroom van nieuwe sprinters (SNG) en de geringe reserves in het sprinter segment gaan we de komende jaren tijdelijk weer DD-AR inzetten op sprinter trajecten. In totaal komen vanaf 14 december 2014, wanneer de nieuwe dienstregeling in gaat, 10 stammen in dienst. Vervolgens zullen er nog acht stammen volgen, waardoor er straks 18 DD-AR stammen in totaal gaan rijden. De stammen worden ingezet op de treinseries: 4400, 4800, 5400, 9600 en per februari 2015 ook op treinserie 5600. Omdat de eerste DD-AR stammen door Nedtrain al beschikbaar zijn gesteld aan de reizigersdienst zal bijsturing deze, indien nodig, eerder gaan inzetten.

Meer informatie
Aanvullende informatie, onder andere over de (technische) verschillen van de DD-AR ten opzichte van de DDZ én tips & trucs voor het rijden van een E-lok 1700 met DD-AR rijtuigen, ontvangen machinisten en hoofdconducteurs vanaf vrijdag 28 november as via het Railpocketinfobulletin


Bron: Vakmanschap & Leiderschap, 27 november 2014 Ons nieuws

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 27-11-2014 17:46

Instruktie over het rijden met een 1700 met DDar?

Krrrr-grrrmpf :roll:
Misschien moet ik het nog eens voor doen.
Ik lig er niet wakker van maar doe het desnoods nog met de ogen dicht.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Michiel
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 25-07-2014 18:41

Bericht door Michiel » 27-11-2014 18:46

Als het Rijdend Personeel eens kritisch reageert op het een of ander, wordt er aan het betrokken personeelslid al heel snel het label Negatief gehangen.
Een management technisch hoogstandje nietwaar?
Gevolgd door de vraag: Heb je het nog wel naar je zin bij NS?
Of is het wellicht verstandig om ook eens buiten de poorten van ons mooie bedrijf te gaan rondkijken.

Nee dat ga ik niet doen!
Maar concludeer gewoon het volgende:

Zie hier het hoogtepunt van het logistieke kunnen van NS.
Bij gebrek aan beter het van stal halen van oude rommel.
Er mogen zich een heleboel mensen diep gaan schamen!

Michiel
The Way To Hell Is Paved With Good Intentions.

popeye
Zilveren forumlid
Zilveren forumlid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06-11-2014 16:52

Bericht door popeye » 27-11-2014 18:50

Dat blijft toch altijd hangen Flip :idea:

Kun je niet herintreden daar in Amersfoort ?
Gewoon bellen man, dat je( 2 dagen ?) in de week instructie kunt geven, dat je dat altijd gedaan hebt en bekend bent met het mat.
Nooit geschoten is altijd mis :wink:

klant123
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 467
Lid geworden op: 21-07-2014 15:03

Bericht door klant123 » 28-11-2014 01:28

Quote Michiel:
"Zie hier het hoogtepunt van het logistieke kunnen van NS.
Bij gebrek aan beter het van stal halen van oude rommel".

Men zit schijnbaar aardig omhoog want ook de DDM staat op de nominatie om tijdelijk terug te keren in de dienstregeling.

Dat wordt dan de derde keer dat de oude dubbeldekker terugkeert op het spoor. Dit keer als een viertje.

Bron o.a.
http://m.somda.nl/forum.php?forum_forum ... ionid=6358

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 07-12-2014 16:19

Per zaterdagavond 6 december 2014 is DDAR-3+1700 terug in de reizigersdienst gekomen.
Comfort en uitstraling 0,0 maar weer wat zitplaatsen erbij.
Wel gaan er nu, indien alles volgens planning gaat, enkele DDZ buiten dienst om verlengt te gaan worden tot DDZ-6, dus even wat zitplaatsen minder.....
Wie schrijft, die blijft

Flip fluitketel
Diamanten forumlid
Diamanten forumlid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 08-07-2014 11:48

Bericht door Flip fluitketel » 07-12-2014 17:41

Is het retourstroomprobleem van de omzetter dan al opgelost?
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 07-12-2014 18:57

....van de DDZ-6, neem ik aan.
Daar hoor je niets meer over, en er rijden al heel wat DDZ-6 rond ondertussen. Dus zal wel goedzitten.

gr Remkraan
Wie schrijft, die blijft

klant123
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 467
Lid geworden op: 21-07-2014 15:03

Bericht door klant123 » 17-12-2014 18:15

DubbelDeksMaterieel 1 (DDM1)
Om inbouw van ERTMS in de periode 2018-2022 mogelijk
te maken is alternatief materieel nodig. Door het inbouwen
ontstaat anders een materieeltekort in de dienstregeling.
Daarom krijgen ca. 50 tot 70 dubbeldeksrijtuigen van het
type DDM1 zowel een revisie, als een modernisering van
het in- en exterieur. Dan voldoet het materieel weer aan de
eisen van deze tijd. De financiering hiervan vindt plaats in
afstemming met het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

bron: http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... lan-ns.pdf

Toe maar, met een complete revisie nog wel. Benieuwd of de DDM dan ook geschikt wordt gemaakt voor het EP remmen.

Remkraan
Gouden forumlid
Gouden forumlid
Berichten: 416
Lid geworden op: 09-05-2014 22:50

Bericht door Remkraan » 17-12-2014 20:58

EP-rem, echte Meesters kunnen ook prima analoog op lucht remmen [URL=http://imgur.com/0tcSVwk][IMG]http://i.imgur.
Wie schrijft, die blijft

Plaats reactie