DD-AR wordt per december weer ingezet
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 02-08-2014 09:42
DD-AR wordt per december weer ingezet
In afwachting van de instroom van nieuwe sprinters (SNG) en de geringe reserves in het sprinter segment gaan we de komende jaren tijdelijk weer DD-AR inzetten op sprinter trajecten. In totaal komen vanaf 14 december 2014, wanneer de nieuwe dienstregeling in gaat, 10 stammen in dienst. Vervolgens zullen er nog acht stammen volgen, waardoor er straks 18 DD-AR stammen in totaal gaan rijden. De stammen worden ingezet op de treinseries: 4400, 4800, 5400, 9600 en per februari 2015 ook op treinserie 5600. Omdat de eerste DD-AR stammen door Nedtrain al beschikbaar zijn gesteld aan de reizigersdienst zal bijsturing deze, indien nodig, eerder gaan inzetten.
Meer informatie
Aanvullende informatie, onder andere over de (technische) verschillen van de DD-AR ten opzichte van de DDZ én tips & trucs voor het rijden van een E-lok 1700 met DD-AR rijtuigen, ontvangen machinisten en hoofdconducteurs vanaf vrijdag 28 november as via het Railpocketinfobulletin
Bron: Vakmanschap & Leiderschap, 27 november 2014 Ons nieuws
Meer informatie
Aanvullende informatie, onder andere over de (technische) verschillen van de DD-AR ten opzichte van de DDZ én tips & trucs voor het rijden van een E-lok 1700 met DD-AR rijtuigen, ontvangen machinisten en hoofdconducteurs vanaf vrijdag 28 november as via het Railpocketinfobulletin
Bron: Vakmanschap & Leiderschap, 27 november 2014 Ons nieuws
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 25-07-2014 18:41
Als het Rijdend Personeel eens kritisch reageert op het een of ander, wordt er aan het betrokken personeelslid al heel snel het label Negatief gehangen.
Een management technisch hoogstandje nietwaar?
Gevolgd door de vraag: Heb je het nog wel naar je zin bij NS?
Of is het wellicht verstandig om ook eens buiten de poorten van ons mooie bedrijf te gaan rondkijken.
Nee dat ga ik niet doen!
Maar concludeer gewoon het volgende:
Zie hier het hoogtepunt van het logistieke kunnen van NS.
Bij gebrek aan beter het van stal halen van oude rommel.
Er mogen zich een heleboel mensen diep gaan schamen!
Michiel
Een management technisch hoogstandje nietwaar?
Gevolgd door de vraag: Heb je het nog wel naar je zin bij NS?
Of is het wellicht verstandig om ook eens buiten de poorten van ons mooie bedrijf te gaan rondkijken.
Nee dat ga ik niet doen!
Maar concludeer gewoon het volgende:
Zie hier het hoogtepunt van het logistieke kunnen van NS.
Bij gebrek aan beter het van stal halen van oude rommel.
Er mogen zich een heleboel mensen diep gaan schamen!
Michiel
The Way To Hell Is Paved With Good Intentions.
-
- Zilveren forumlid
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 06-11-2014 16:52
-
- Gouden forumlid
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 21-07-2014 15:03
Quote Michiel:
"Zie hier het hoogtepunt van het logistieke kunnen van NS.
Bij gebrek aan beter het van stal halen van oude rommel".
Men zit schijnbaar aardig omhoog want ook de DDM staat op de nominatie om tijdelijk terug te keren in de dienstregeling.
Dat wordt dan de derde keer dat de oude dubbeldekker terugkeert op het spoor. Dit keer als een viertje.
Bron o.a.
http://m.somda.nl/forum.php?forum_forum ... ionid=6358
"Zie hier het hoogtepunt van het logistieke kunnen van NS.
Bij gebrek aan beter het van stal halen van oude rommel".
Men zit schijnbaar aardig omhoog want ook de DDM staat op de nominatie om tijdelijk terug te keren in de dienstregeling.
Dat wordt dan de derde keer dat de oude dubbeldekker terugkeert op het spoor. Dit keer als een viertje.
Bron o.a.
http://m.somda.nl/forum.php?forum_forum ... ionid=6358
-
- Gouden forumlid
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 09-05-2014 22:50
Per zaterdagavond 6 december 2014 is DDAR-3+1700 terug in de reizigersdienst gekomen.
Comfort en uitstraling 0,0 maar weer wat zitplaatsen erbij.
Wel gaan er nu, indien alles volgens planning gaat, enkele DDZ buiten dienst om verlengt te gaan worden tot DDZ-6, dus even wat zitplaatsen minder.....
Comfort en uitstraling 0,0 maar weer wat zitplaatsen erbij.
Wel gaan er nu, indien alles volgens planning gaat, enkele DDZ buiten dienst om verlengt te gaan worden tot DDZ-6, dus even wat zitplaatsen minder.....
Wie schrijft, die blijft
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
-
- Gouden forumlid
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 21-07-2014 15:03
DubbelDeksMaterieel 1 (DDM1)
Om inbouw van ERTMS in de periode 2018-2022 mogelijk
te maken is alternatief materieel nodig. Door het inbouwen
ontstaat anders een materieeltekort in de dienstregeling.
Daarom krijgen ca. 50 tot 70 dubbeldeksrijtuigen van het
type DDM1 zowel een revisie, als een modernisering van
het in- en exterieur. Dan voldoet het materieel weer aan de
eisen van deze tijd. De financiering hiervan vindt plaats in
afstemming met het ministerie van Infrastructuur en Milieu.
bron: http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... lan-ns.pdf
Toe maar, met een complete revisie nog wel. Benieuwd of de DDM dan ook geschikt wordt gemaakt voor het EP remmen.
Om inbouw van ERTMS in de periode 2018-2022 mogelijk
te maken is alternatief materieel nodig. Door het inbouwen
ontstaat anders een materieeltekort in de dienstregeling.
Daarom krijgen ca. 50 tot 70 dubbeldeksrijtuigen van het
type DDM1 zowel een revisie, als een modernisering van
het in- en exterieur. Dan voldoet het materieel weer aan de
eisen van deze tijd. De financiering hiervan vindt plaats in
afstemming met het ministerie van Infrastructuur en Milieu.
bron: http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... lan-ns.pdf
Toe maar, met een complete revisie nog wel. Benieuwd of de DDM dan ook geschikt wordt gemaakt voor het EP remmen.
-
- Gouden forumlid
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 09-05-2014 22:50
EP-rem, echte Meesters kunnen ook prima analoog op lucht remmen [URL=http://imgur.com/0tcSVwk][IMG]http://i.imgur.
Wie schrijft, die blijft