http://content.omroep.nl/omroepgelderla ... zigers.mp4
Arriva wil vvoersverbod na agressie of zwartrijden
-
- nieuws account draaischijf
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 07-05-2014 19:21
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
-
- Diamanten forumlid
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 08-07-2014 11:48
Dit is wat kort door de bocht gesteld.
Ik zal het even motiveren.
Hettinga kan wel een vervoers verbod willen maar dat is niet zonder meer mogelijk.
Vervoersbedrijven in het OV hebben een vervoersplicht en kunnen dus niet zonder meer personen uitsluiten.
Een vervoersverbod is een vorm van vrijheidsberoving, en zeker voor personen die geen andere optie hebben om zich vrij te kunnen verplaatsen. Natuurlijk hebben personen de plicht om het geldende tarief te betalen maar het is de vraag welk motief er was om het nu juist niet te betalen. Er kunnen dus achtergronden een rol spelen die het de vervoerder niet aangaan. Het is dus justitie die wel of niet over kan kan gaan op rechtsvervolging en de rechter beoordeeld of het proces verbaal door de vervoerder opgemaakt ten uitvoer wordt gebracht.
Bij een eerste keer zal er geen sparke zijn van rechtsvervolging hooguit een boetedoening bovenop de vervoersprijs.
Pas bij veelvuldig herhalen gaat de rechter over op een stations of vervoersverbod maar daar gaat doorgaans heel wat tijd en onderzoek over heen.
Dus meneer Hettinga U weet het allemaal zo goed als het gaat om zelf een monopoliepostie te winnen in de aanbestedingsproblematiek.
Kennelijk weet U niet hoe het hier justitiëel werkt en ik geef u weinig kans dat uw idee gehonoreerd wordt.
Flip
Ik zal het even motiveren.
Hettinga kan wel een vervoers verbod willen maar dat is niet zonder meer mogelijk.
Vervoersbedrijven in het OV hebben een vervoersplicht en kunnen dus niet zonder meer personen uitsluiten.
Een vervoersverbod is een vorm van vrijheidsberoving, en zeker voor personen die geen andere optie hebben om zich vrij te kunnen verplaatsen. Natuurlijk hebben personen de plicht om het geldende tarief te betalen maar het is de vraag welk motief er was om het nu juist niet te betalen. Er kunnen dus achtergronden een rol spelen die het de vervoerder niet aangaan. Het is dus justitie die wel of niet over kan kan gaan op rechtsvervolging en de rechter beoordeeld of het proces verbaal door de vervoerder opgemaakt ten uitvoer wordt gebracht.
Bij een eerste keer zal er geen sparke zijn van rechtsvervolging hooguit een boetedoening bovenop de vervoersprijs.
Pas bij veelvuldig herhalen gaat de rechter over op een stations of vervoersverbod maar daar gaat doorgaans heel wat tijd en onderzoek over heen.
Dus meneer Hettinga U weet het allemaal zo goed als het gaat om zelf een monopoliepostie te winnen in de aanbestedingsproblematiek.
Kennelijk weet U niet hoe het hier justitiëel werkt en ik geef u weinig kans dat uw idee gehonoreerd wordt.
Flip
Stoomloc's zijn vervuilende beauty"s